اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای:

کلاس‌های آموزش مرشدی به کاشان واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای از واگذاری کلاس‌های آموزش مرشدی به شهرستان کاشان خبر داد.

کلاس‌های آموزش مرشدی به کاشان واگذار می‌شود
سید امیر حسینی امروز در حاشیه سفر به کاشان برای افتتاح کلاس‌های آموزش مرشدی در خانه تاریخی آل یاسین این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی برگزاری کلاس‌های آموزش رایگان مرشدی در این شهرستان است.
وی افزود: روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برای آموزش‌های رایگان مرشدی مکانی را در خانه تاریخی آل یاسین این شهرستان به این امر اختصاص داده‌است.
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی را یکی از مهم‌ترین اهداف این فدراسیون عنوان و خاطرنشان کرد: قابلیت و استعداد شهرستان کاشان به ویژه در بخش فرهنگی و تاریخی و تمدن اسلامی موجب شده تا مسئولان علاقمند به ورزش باستانی کاشان از ورزش باستانی به عنوان میراث معنوی نیاکان حمایت کنند.
وی با اشاره به میزبانی شهرستان کاشان در برخی از رویدادهای ورزش باستانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای توجه به شهرستان‌هاست.
حسینی تعداد زورخانه‌های کشور را بیش از 600 زورخانه ذکر و تصریح کرد: هم اکنون نیز تعداد زیادی زورخانه در سطح کشور در حال احداث و یا بازسازی است که امیدواریم نهضت احداث زورخانه در کشور همچنان با سرعت و شتاب بیشتر ادامه داشته باشد.
وی با اظهار بی‌اطلاعی از آمار دقیق ورزشکاران این رشته در سطح کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه از قدیم در هر خانه ایرانی یک جفت میل ویک تخته شنا وجود داشته بنابراین می‌توان چنین ادعا کرد که به تعداد خانوارهای ایرانی علاقمند به ورزش باستانی در کشور وجود دارد.
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، یکی از اقدامات این فدراسیون را توسعه ورزش زورخانه‌ای معلولان اعلام کرد. 
حسینی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ جهانی ورزش زورخانه‌ای در جهان و استقبال از ورزش باستانی در جهان گفت: ورزش باستانی ایران امروز در پنج قاره جهان توسعه یافته‌است و 62 کشور جهان عضو فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای هستند. 
به گفته وی سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای قهرمانی اروپا در سال 2011 لیتوانی، سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای قهرمانی آسیا بنگلادش، نخستین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای قهرمانی آفریقا موزامبیک و سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه‌ای کاپ جهانی در بیلاروس نشان از جهانی شدن ورزش زورخانه‌ای ایران دارد.
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، ورزش‌های باستانی را شامل مهارت‌های تیمی دانست و ادامه داد: هر ورزشکار به مدت 30 دقیقه نمایش گروهی دارد که توسط داوران ارزیابی می‌شود.
وی یادآور شد: مهارت‌های انفرادی ورزش زورخانه‌ای نیز شامل میل‌گیری، سنگ‌گیری، چرخ تیز، چرخ چمنی، میل بازی، میل سنگین و اوزان کشتی پهلوانی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول