اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

صبح امروز؛

باران پاییزی در آبادان شدت گرفت/ آب‌گرفتگی معابر در خرمشهر و آبادان

خبرگزاری فارس: صبح امروز باران پاییزی در آبادان شدت گرفته و به اوج خود رسید.

باران پاییزی در آبادان شدت گرفت/ آب‌گرفتگی معابر در خرمشهر و آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بارش‌های پراکنده در آبادان و خرمشهر امروز صبح شدت گرفته و به اوج خود رسید. این دو شهر که از نواقص و کمبودهای فراوان رنج می‌برند با این بارندگی‌ها به خود می‌لزرند.

* آبگرفتگی معابر آبادان و خرمشهر
کوچه و خیابان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با گذشت 23 سال از جنگ تحمیلی همچنان بر قوت ویرانی و خرابی‌های خود باقی‌ست و حفاری‌های مداوم به بهانه‌های مختلف نیز دیگر تاب و تحمل مردم را به سر آورده است، البته با توجه به اینکه سهمی از این حفاری به لوله‌کشی گاز اختصاص دارد حرفی نیست اما اینکه ترمیم شدن این کنده کاری‌های آرزویی محال بوده جای سؤال و شبهه است!
گویی مردم این شهرها هیچ‌گاه نباید روی خوشی را به خود ببینند و قسمتشان این است که همیشه چون جنگ‌زده‌ها زندگی کنند.
با شدت بارش باران امروز صبح نیز در آبادان و خرمشهر بار دیگر مشکل آب‌گرفتگی معابر و کوچه پس کوچه‌های شهر تکرار شده و شهروندان برای عبور از مسیرها باید دست به دامان بلم و قایق شوند. البته مردم جنوب خوزستان چون گرد و غبار با این مشکلات نیز خو گرفته‌اند...

* تداوم بارندگی تا هفته آینده در آبادان
رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: هوای آبادان نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش داشته و این دما با بارش باران در منطقه اوج می‌گیرد.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته بیشترین دمای شهرهای آبادان و خرمشهر 28 درجه، و حداقل دما نیز 18 درجه بوده است.
سعید ابراهیمیان با اشاره به میزان رطوبت در این دو شهر تصریح کرد: همچنین آبادان و خرمشهر با بیشترین میزان رطوبت 84 درصد، کمترین 49 درصد و رطوبت فعلی 82 درصد به استقبال باران پاییزی مداوم می‌روند.
وی اضافه کرد: بارندگی‌ها تا یکشنبه هفته آینده به‌طور متناوب ادامه دارد.
به گفته رئیس اداره هواشناسی آبادان وزش باد در این مناطق متوسط و مسیر آن شمال شرقی است.
وی همچنین سرعت باد را شش متر در ثانیه عنوان کرد.

* خوزستان تا جمعه بارانی‌ست
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در ادامه خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای تقویت خط ناپایدار در لایه میانی جو و تقویت نسبی زبانه کم فشار را در سطح زمین در استان خوزستان نشان می‌دهد، لذا انتظار افزایش ابر و تشدید آن و تدریجاً شروع بارش می‌رود.
وی افزود: آسمان استان قسمتی ابری از اواسط وقت با افزایش ابر گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مسعود دهملایی گفت: وضعیت هوای استان خوزستان، صاف تا قسمتی ابری جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 45کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این سامانه پنج‌شنبه از استان خارج می‌شود؛ البته در روز جمعه هم شاهد رگبارهای پراکنده خواهیم بود.
دهملایی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته اهواز با 28 درجه و ایذه و دهدز با هشت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و به دلیل بارندگی دمای هوا تا پایان هفته افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول