اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آستانه عید غدیر؛

پارک جوان کاشان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در آستانه عید سعید غدیر خم فاز اول پارک جوان در منطقه دو شهرداری کاشان با حضور مسئولان این شهرستان طی مراسمی افتتاح و بهره‌برداری رسید.

پارک جوان کاشان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهردار کاشان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: تولید روزافزون انواع خودروها، ساخت و سازهای آپارتمانی و چندین مرتبه و آلودگی‌های ناشی از سوخت خودروها و کارخانجات موجب می‌شود تا روز به روز عرصه بر فضای سبز تنگ‌تر شود.
سعید مدرس‌زاده، سلامت و طراوت زندگی شهری را در گرو داشتن فضاهای سبز و هوای سالم و مطبوع و به دور از هرگونه آلودگی هوایی و صوتی دانست و گفت: اگر مسئولان شهرستان در زمینه فضای سبز اهتمام نداشته باشند مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
وی بر ایجاد سرانه سبز استاندارد برای هر شهروند کاشانی تأکید و خاطرنشان کرد: همانگونه که برای اتوبوس، تاکسی و دیگر مسائل زندگی سرانه استانداردی تعریف شده برای فضای سبز نیز سرانه‌ای تعریف شده‌است.
شهردار کاشان متوسط سرانه فضای سبز در ایران را حدود 20تا 25 متر ذکر و عنوان کرد: ایجاد فضای سبز در هر یک از مناطق کشور بستگی به شرایط تأمین آب و شرایط جوی و اقلیمی دارد که در برخی از مناطق از جمله شهرستان کاشان تأمین آب از چاه‌هایی با عمق 200 تا 220 متر با مشکلات فراوانی همراه است.
مدرس‌زاده پارک جوان را سی‌امین پارک شهرستان کاشان اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح پارک جوان، سرانه فضای سبز شهرستان به وضعیت مطلوبی که نیاز شهر است برسد.
وی از شهروندان به ویژه شهروندان منطقه دو شهرداری ناجی‌آباد خواست پارک را از خودشان بدانند و در زمینه نگهداری پارک و فضای سبز آن با شهرداری مشارکت داشته باشند و شهرداری را در اداره پارک‌ها و فضای سبز یاری و کمک کنند.
به گفته وی در شهرستان کاشان هنوز هم مناطقی هستند که تاکنون فرصت ایجاد امکانات اولیه برای آنان فراهم نشده‌است.
شهردار کاشان در ادامه با اشاره به افتتاح فاز سوم پارک لاله و افتتاح پارک جوان گفت: در دهه فجر سال جاری نیز باغستان توت کاشان که با آب و هوا و روحیه مردم این شهرستان همخوانی دارد افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدرس‌زاده در ادامه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در کاشان را از دیگر فعالیت شهرداری نام برد و گفت: شهرداری این شهرستان علاوه بر وظایفی که بر عهده دارد در زمینه‌های فرهنگی نیز با همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان گام‌های مؤثری برداشته است.
وی از راه‌اندازی کلاس‌های رایگان آموزش مرشدی توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان خبر داد و یادآور شد: مکانی را برای برگزاری کلا‌س‌های دائمی آموزش رایگان مرشدی در این خانه دایر شده‌است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مساحت کل پارک جوان  72 هزار و 750 متر مربع است که فاز اول پارک جوان با 14 هزار متر مربع وسعت و بیش از 2 میلیارد د و 600 میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات عمرانی شهرداری کاشان  دارای وسایل بدنسازی و مجموعه ‌بازی‌های کودکان، ساخت آلاچیق با طرح ارائه کتاب، فوتبال دستی و میز تنیس، 10 هزار متر مربع فضای سبز و 700 متر جدول‌گذاری است.
همچنین زمین بدمینتون، نمازخانه، سایت اداری و بانک از دیگر امکانات در نظر گرفته برای پارک جوان است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول