اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

غدیر محور بسیاری از حوادث اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ‌گفت: بسیاری از حوادث اسلامی در طول تاریخ بر محور غدیر شکل گرفته است، زیرا غدیر یک زمان تعیین کننده است.

غدیر محور بسیاری از حوادث اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه دوشنبه در آیین جشن بزرگ ولایت در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان اظهار داشت: واقعه غدیر یکی از روزهای بسیار بزرگ، حساس و تعیین کننده در تاریخ اسلام است.
وی بیان کرد: بسیاری از حوادث اسلامی در طول تاریخ بر محور غدیر شکل گرفته است، زیرا غدیر یک زمان تعیین کننده است.
تقوی با بیان اینکه معرفی جانشین پیامبر (ص) توسط ایشان منشا تحولات بعدی در تاریخ اسلام شد، تصریح کرد: عده‌ای که در غدیر امام علی (ع) را به عنوان جانشین به حق پیامبر اکرم (ص) پذیرا شدند، با بیعت این حرکت و معرفی را امضا کردند.
وی افزود: اما بعد از رحلت رسول اکرم (ص) به دلایلی نتوانستند رهبری مولا را  تحمل کنند و مسیر تاریخ اسلام را آنچه پیامبر (ص) مشخص کرده بودند، تغییر دادند.
تقوی تصریح کرد: ضربه‌ای را که این مجموعه بر پیکر اسلام وارد و نیرو و سرمایه‌ای را که از اسلام مصرف کردند تا علی بر مسند خلافت ننشیند، مفصل است.
وی خاطرنشان کرد: کربلا حادثه کوچکی نیست و ریشه‌یابی آن و اینکه به چه دلیل فرزند پیغمبر اسلام (ص) را به کوفه دعوت کردند و در بین راه او را به همراه خانواده در سرزمینی سوزان به شهادت رساندند به غدیر منتهی می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تمام اقدامات و مشکلاتی که برای امامان معصوم (ع) ایجاد شده و آنها را به شهادت رساندند به دلیل این است که راه غدیر ادامه پیدا نکند.
وی عنوان کرد: اگر این اقدامات در برابر پیامبر (ص)، عترت و خلیفه به حق پیامبر نمی‌شد، مسیر تاریخ اسلام تغییر می‌کرد و اسلامی که ما امروز با آن روبه‌رو بودیم از نظر گستره، وسعت و جهانگیر شدن با امروز خیلی متفاوت بود.
تقوی گفت: غدیر منشا یک سرسلسله تحولاتی بسیار عظیمی است که از نظر تاریخی قابل بحث و بررسی است.
وی با بیان اینکه انتخاب امام علی (ع) به عنوان جانشین از سوی پیامبر (ص) بر مبنای دستور خداوند بوده است، اظهار داشت: علم، جهاد، شجاعت، خدا دوستی و خداخواهی، پیشتازی در دفاع از حق و حقیقت، عدالت و اخلاص از جمله ویژگی‌های بارز و منحصر به امام علی (ع) است.
تقوی علم را یک ارزش و دارای اهمیت بسیار زیاد در جهان به ویژه در دستورات اسلامی دانست و با اشاره به اینکه در شجاعت هیچکس به امام علی (ع) نمی‌رسد، عنوان کرد: حضرت در نقلی به مضمون فرموده‌اند" من هر گز از میدان جنگ فرار نمی‌کنم".
وی بیان کرد: فتنه‌هایی که در زمان امام علی (ع) ایجاد شد را فقط علی (ع) می‌توانست خنثی کند، علی (ع) انحراف را می‌بیند و روبه‌روی آن می‌ایستد.
تقوی ابراز داشت: سوابق افراد یک اعتبار است، اما باید آن را حفظ کرد، در انقلاب ما نیز بودند افرادی که سوابق خوبی داشتند.
وی تصریح کرد: در فتنه سال 88 نیز بودند، افرادی که سوابقی داشتند، اما نتوانست آن‌ها را نجات دهد و اعتبار آن‌ها را حفظ کند.
تقوی گفت: باید خانواده‌ها و به ویژه جوانان را هر چه بیشتر با فرهنگ علوی آشنا کنیم، ما مفتخر به امامی هستیم که در برابر کاخ‌های دیگران اگر چه خانه‌ای گلین، کوچک و ساده دارد، اما ارزش معنوی خانه ساده او به به اندازه همه عظمت تاریخ است و زیر سقف آن انسان‌های بزرگی چون فاطمه (س)، علی(ع)، حسنین (ع) و زینبین (ع) تربیت یافته‌اند و ما با تأسی و الگوبرداری از آنها در برابر همه جهانخواران ایستاده‌ایم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول