اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یادداشت؛

ناگفته‌های غدیر بازخوانی شود

خبرگزاری فارس: غدیر رویداد مهم تاریخ است و اصول اعتقادی بسیاری از ناگفته‌هایی را در بر دارد که نیازمند بازخوانی است.

ناگفته‌های غدیر بازخوانی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شیعیان جهان هرساله عید سعید غدیر خم را جشن می‌گیرند و با وجود اینکه سالیان دراز از این رویداد مهم تاریخی می‌گذرد اما همچنان در بین مسلمان یادآور وحدت و تحکیم ولایت و امامت است.
اتفاق مهم غدیر خم با در نظر گرفتن ابعاد تاریخی و اصول اعتقادی بسیاری از ناگفته‌هایی را در بر دارد که این امر بازخوانی جزئیات آن را برای نسل جدید ضرورت می‌بخشد.
مطالعه اتفاق غدیر خم نیازمند یک بازخوانی دقیق برای انسجام و وحدت بیشتر مسلمانان در جهان امروز با توجه به جنبش‌های بیداری اسلامی است که اغلب بدون رهبری واحد اداره می‌شوند.
تفکر در غدیر خم انسان را به موضوع امامت و ولایت راهنمایی می‌کند زیرا علی (ع) تنها پیوند دهنده این دو موضوع مهم با یکدیگر بوده است.
همانطور که لایحه‌های نهفته هشت سال دفاع مقدس ناگفته‌های بسیاری در خود دارد به طور یقین غدیر نیز که آغاز کننده موضوع امامت است درس‌های فراوانی را برای انتقال به نسل جدید در خود خواهد داشت.
علی موجودی که انسان نمی‌داند چگونه باید صفات او را توصیف کند اسطوره عدالتی است که خدمات بسیاری به اسلام کرده و از زمانی که پیامبر (ص) موضوع دریافت وحی الهی را با ایشان در میان گذاشت تا زمانی که ماموریت دعوت خود را به امر خدا آشکار کرد همواره در کنار پیامبر (ص) بود.
یاری کردن در جنگ، خفتن در بستر پیامبر اکرم(ص)، دستگیری از یتیمان و بینوایان، عشق به دانایی و بهبود زندگی بشر تنها ذره‌ای از صفات علی (ع) است.
زمانی که در صدر اسلام دست خود را در مجلس چهل نفره به نشانه پاسخ مثبت به درخواست یاری پیامبر (ص) بلند کرد تبلیغ دین خدا را به‌عهده گرفت و با این عمل خود زیباترین و موثرترین آیین یاری رساندن را به همگان آموخت.
علی (ع) دیانت و عقیده به خداوند جهان آفرین را ضامن سعادت دنیا و آخرت همگان می‌دانست و هدف اصلی زندگی و تکامل روح و دین را موثرترین وسیله برای رسیدن به تعالی به همگان معرفی می‌کرد.
علی، کار را جوهر انسان می‌دانست و هرگز وقت خود را صرف لذات کوچک و موقتی نمی‌کرد و همواره به یاد مرگ بود.
زمانی که پیامبر (ص) در آخرین حج خود دست علی را بر بلندای جهاز شتران بلند کرد و خطبه حجةالوداع را ایراد کرد فرمود امروز دین شما را تمام و کامل کردم.
 انتخاب علی (ع) مورد تصدیق تعداد بسیار زیادی از مسلمانان قرار گرفت ولی پس از وفات پیامبر (ص) سلطه‌گران زمام حکومت را به دست گرفتند و علی (ع) را برخلاف اتفاق مهم غدیر خم کنار گذاشتند از این‌رو ناگفته‌های غدیر باید بازخوانی شود.
 انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول