اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به مناسبت عید غدیر؛

شب شعر غدیر در بردخون برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته ولایت و امامت و جشن فرخنده غدیر شب شعر غدیر با عنوان میثاق با امام علی(ع) در تالار مفتون مجتمع فرهنگی هنری شهر بردخون برگزار شد.

شب شعر غدیر در بردخون برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، امام جمعه بردخون دوشنبه شب در این آیین ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: عشق و علاقه به ائمه اطهار به ویژه حضرت علی(ع) باید حقیقی و از عمق وجود باشد.
حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی افزود: نمی‌شود ادعای دوستی معصومین و بزرگان دینی داشت اما از مسیر و سیره و شیوه زندگی آنان فاصله گرفت.
وی خطاب به شاعران نیز گفت: شاعران می‌توانند در اشعار خود از محاسن و خصائل نیکوی ائمه اطهار و اعیاد و مناسبت‌های دینی و مذهبی بهره ببرند و آن را به صورت فرهنگ در اختیار مردم و نسل جوان قرار دهند زیرا شاعران در دوران ائمه جایگاه خاصی داشته‌اند و از احترام ویژه ای برخوردار بوده‌اند.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی بخش بردخون نیز با اشاره به جایگاه والای غدیر در اسلام بیان کرد: عید غدیر خم روز حقانیت مولا علی (ع) و اثبات امامت آن حضرت بوده  است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی افزود: غدیر درسی ماندگار برای همه تاریخ است که امام علی (ع) برگزیده خداوند متعال و نمونه ای از انسان کامل و مقرب درگاه الهی است.
وی بر الگوگیری از امام علی (ع) تاکید کرد و گفت: ارادت و عشق به امام علی(ع) در رفتار و گفتار مؤمنان و مسلمانان حقیقی نمودار است و شاعران جایگاه خاصی برای بیان این ارادت هستند که این افتخاری همیشگی برای آنان است.
سعیدی بیان کرد: شاعران باید تلاش کنند در مسیر ائمه و رسیدن به قرب الهی گام بردارند و در اشعار و بیان خود به جز حقیقت نگویند و ظلم و فتنه را رسوا کنند.
در این شب شعر قاسم درویشی، محمود محمودی، سید مرتضی کراماتی، قاسم بحرانی، حیدر منصوری، ظهیر محمودی، بهرام جعفرزاده، حسن جمال‌زاده، زهرا بیابانی، خدیجه احمدی، فاطمه جمالی‌نیا، زینب کاظمی، شریعت رسولی، سمیه محمودی، الهام دهدار به قرائت اشعار خود پیرامون غدیر و امامت و ولایت پرداختند و قطعات موسیقی به مناسبت این ایام نواخته شد.
نتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول