اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فردا در سایه همکاری مردم و مسئولان انجام می‌شود؛

جشن‌های باشکوه عید غدیر در شرق گلستان

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن عید سعید امامت و ولایت عید غدیر مردم شرق استان هم آماده برگزاری جشن‌های باشکوه و در شان و منزلت این روز تاریخی جهان اسلام شده‌اند.

جشن‌های باشکوه عید غدیر در شرق گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران استان گفت: همچون سنوات گذشته این عید با عظمت فردا در روز عید در محل زائرسرای امام هشتم واقع در زائر سرای امام هشتم (ع) واقع در جاده آزادشهر به مینودشت برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری اظهار داشت: برنامه این جشن از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و تا بعد از ظهر ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این مراسم ضمن پذیرائی که در ایستگاه‌های صلواتی صورت می‌گیرد برنامه پذیرائی نهار نیز برقرار است و در کنار سخنرانی، مولودی خوانی به افراد شرکت کننده و به ویژه اسماء علی، حیدر، مرتضی هم جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در مسابقه بزرگ نقاشی از جوایز ارزشمندی هم بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد:  در مساجد و سایر اماکن مذهبی شهرها و روستاهای همجوار هم مراسم جشن و مولودی خوانی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر ادامه داد: در شهرستان گنبدکاووس هم همزمان با با برگزاری جشن‌های مردمی مختلف در مساجد، اماکن مذهبی، بازار و کوچه و خیابان مراسم بزرگی در طی دو شب برگزار می‌شود که در شب نخست مسجد قائمیه شهرستان میزبان مراسم خواهد بود و در شب دوم آستان مقدس امامزاده یحیی‌بن‌زید پذیرای مردم علاقه‌مند به ولایت خواهد بود.
حجت‌الاسلام سایری گفت: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دهنوی از کارشناسان صدا و سیما و برنامه تلویزیونی گلبرگ می باشد که آقایان حاج حسن نیکبختیان و علی فدائی به عنوان مولودی‌خوان وی را همراهی می‌کنند.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه در برگزاری این جشن‌ها ستاد غدیر شهرستان، آستان مقدس امامزاده یحیی‌بن‌زید و هیئت جوانان خادم‌الائمه هماهنگی‌های لازمه را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در شهرستان رامیان هم همچون سنوات گذشته جشن بزرگ غدیر در مسجد جامع شهر برگزار می‌شود ضمن اینکه مردم در قالب گروه‌های مختلف اقدام به آذین‌بندی خیابان‌ها و اماکن کرده‌اند و با برپائی ایستگاه صلوات در پی پذیرای از مهمانان امام علی (ع) هستند.
حجت‌الاسلام سایری افزود: شهرستان مینودشت هم با برگزاری جشن و مولودی‌خوانی در محل مصلی این شهر و سخنرانی امام جمعه این شهر حجت‌الاسلام حسین حسینی به استقبال قدیر امسال رفته است.
شهرستان کلاله هم جشن بزرگ عید غدیر امسال را با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه اهل تشییع زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عضو مجلس خبرگان رهبری تجربه خواهد کرد و در کنار آن مردم کوچه و بازار هم اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی از قبیل ایستگاه‌های صلواتی خواهند کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: مسجد بازار و ابولفضلیه خان به‌بین، مسجد جامع و مهدیه شهر دلند، مسجد جامع نوده خاندوز و مسجد جامع نگین‌شهر هم با برگزاری مراسمات خاصی پذیرای شیعیان مرتضی علی خواهند بود و غدیر خم را گرامی خواهند داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول