اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

جامعه بشری نیازمند شناخت پیام غدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند شناخت پیام غدیر است.

جامعه بشری نیازمند شناخت پیام غدیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا سوقندی بعدازظهر امروز در جمع سربازان و شماری از فرماندهان ارتش مستقر در خراسان شمالی اظهار داشت: غدیر پیام بیداری و بصیرت است و باید این پیام را به درستی درک کرد.
وی افزود: تمسک به ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم از دیگر ابعاد پیام غدیر است که اگر آن رادرک کنیم می توانیم برای دیگران الگو باشیم.
دبیر ستاد اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره که از امام هادی (ع) روایت شده است یک دوره کامل امام شناسی است، یادآور شد: شناخت امام و ابعاد زندگی ائمه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی ضروری است.
وی با تاکید بر ضرورت شناخت ولایت،از غدیر به عنوان مظهر وحدت امت اسلامی، اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق یاد کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب، ایران تنها کشوری است که زیر پرچم ولایت و حکومت نورانی امام علی(ع) حرکت کرده و بستر نشر فرهنگ و معارف علوی را در جهان فراهم کرده است.
سوقندی تصریح کرد: ما شیعیان با برگزاری هرچه باشکوهتر جشن عید غدیر در واقع شکرگزار این نعمت بزرگ الهی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه امیرالمومنین حضرت علی (ع) تمام هدفش تحکیم وحدت و انسجام اسلامی بود، اظهار داشت: در صورتی که دشمنان امروز با بهره گیری از توطئه و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در تلاش هستند تا این موضوع را با ایجاد اختلاف و کاملا واژگونه مطرح کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی راه ولی فقیه و ولایت محوری را راه سعادتمندی دانست و گفت: ولایت پذیری مهمترین پیام غدیر است.
وی با اشاره به اینکه امامت حضرت علی (ع) در این روز بزرگ برای مسلمانان مطرح است، افزود: با این وجود دشمنان اسلام همواره با ایجاد شبهه تلاش کردند تا در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.
سوقندی شفاف‌سازی و تبیین واقعه غدیر برای مردم را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط در این زمینه نقش دارند.
وی از پیش بینی برنامه‌های متعددی به مناسبت این ایام خبرداد و گفت: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان بوده و باید به شایسته‌ترین شکل برگزار شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول