اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

خلع‌ید 242 هزار و 686 مترمربع از اراضی در سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در شش ماه نخست سال جاری، 242 هزار و 686 مترمربع از اراضی تصرف شده در این استان خلع‌ید شده است.

خلع‌ید 242 هزار و 686 مترمربع از اراضی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی سفیدیان عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، 319 فقره پرونده مربوط به اراضی ملی و منابع‏‏ طبیعی در استان سمنان تشکیل شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از این تعداد پرونده، 162 فقره پرونده حقوقی و بقیه پرونده‏های کیفری است.
وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری، 113 فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع‏طبیعی، 27 مورد دعوای قطع اشجار و 179 مورد پرونده تعلیف غیرمجاز دام در این استان تشکیل شد.
سفیدیان افزود: در همین راستا در شش ماه نخست سال جاری، 242 هزار و 686 مترمربع از اراضی تصرف شده بر اساس احکام قضایی توسط یگان حفاظت خلع ید و به بیت‏المال بازگردانده شده است.
رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در سال جاری تاکنون 12 مورد حریق در سطح 891 هزار و 855 مترمربع از جنگل‏ها و مراتع استان رخ داده است.
وی همچنین از همکاری قضات دادگستری و ماموران نیروی انتظامی استان سمنان در راستای شناسایی، دستگیری و صدور احکام منصفانه برای افراد متخلف تقدیر کرد.
رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: رسانه‏ها نیز در این زمینه می‏توانند بازوی توانمندی برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باشند.
سفیدیان اظهار کرد: در سال گذشته 150 گزارش صحیح توسط مردم به یگان حفاظت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: هم‏استانی‏های عزیز می‏توانند با تلفن 09696 تماس بگیرند و تخلفات مربوط به منابع طبیعی را گزارش دهند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول