اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جانشین پلیس راه ناجا:

سومین علت مرگ در کشور سوانح رانندگی است

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حجم سوانح رانندگی در کشور گفت: متاسفانه سومین علت مرگ در کشور سوانح رانندگی است.

سومین علت مرگ در کشور سوانح رانندگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌پرویز البرزی در مراسم افتتاح فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران ضمن تبریک دهه ولایت و فرا رسیدن عید غدیر خم با اشاره به حجم سوانح رانندگی در کشور به وظایف مهم پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بحث کاهش تصادفات و تلفات جانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه سومین علت مرگ و میر در کشور ما سوانح رانندگی است که بخش زیادی از آن به عدم فرهنگسازی مناسب در رانندگی باز می‌گردد.
جانشین پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: هرچند فرهنگ سازی از وظایف پلیس نیست اما به دلیل اینکه دستگاه‌های متولی در این حوزه وارد نشده‌اند پلیس راهور در این حوزه در حال فعالیت است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرماندهی ناجا ایجاد دو فرماندهی شرق و غرب پلیس راه را در دستور کارخود قرار داده است که امروز شاهد استقرار نخستین فرماندهی در شرق تهران هستیم که محورهای استراتژیکی چون امام رضا (ع، فیروزکوه و هراز را زیر پوشش دارد و ازحساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: یکی از معاونت‌های تاثیرگذار در ایجاد امنیت و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهایی ترانزیتی و فرماندهی پلیس راه شرق تهران است که خوشبختانه در پاکدشت که محور امام رضا (ع) از آن می‌گذرد مستقر شده است.
سیروس فتحی عنوان کرد: مسئولیت سنگینی متوجه متولی این حوزه است و این به دلیل حساسیت بحث عبور و مرورخودروها و حمل ونقل ترافیک است.
وی افزود: سرگرد محمدی که اکنون به عنوان سرپرست پلیس راه شرق تهران منصوب شده‌اند از جمله کارشناسان صاحب نظر در این زمینه هستند که امیدواریم تا زمان معرفی فرماندهی پلیس راه شرق استان در این سمت موفق باشند.
فرمانده انتظامی شرق تهران تاکید کرد: شرق تهران دارای چهار مسیر اصلی و ترانزیت است و استقرار فرماندهی شرق تهران از دغدغه‌های فرماندهی ناجا بود.
فتحی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان برای اختصاص ساختمان موقت پلیس راه خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات احداث ساختمان پلیس راه که 2.5 هکتار وسعت دارد هرچه سریع‌تر آغاز شود و مسئولان همکاری لازم را با این فرماندهی نوپا داشته باشند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان نقش فرهاد بشیری نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجل شورای اسلامی را در پیگیری استقرار فرماندهی پلیس راه شرق غیرقابل انکار دانست و ابراز امیدواری کرد این پیگیری با همیاری مسئولان شورای‌های شهر برای تصویب مصوبات در ارتباط با تقویت نیروی انتظامی منتهی به دستاوردهای ارزنده‌ای شود.
در پایان این مراسم ساختمان موقت پلیس راه شرق استان تهران در شریف‌آباد رسما بازگشایی شد و محسن محمدی تا تعیین فرماندهی پلیس راه شرق تهران به عنوان سرپرست در این مسئولیت فعالیت می‌کند.
این گزارش حاکی است، مراسم افتتاحیه ستاد فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران با حضور پرویز البرزی فرمانده پلیس راه کشور، سیروس فتحی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت و جمعی از مسئولین ارشد شهرستان در بخش شریف‌آباد برگزار شد.
شهرستان پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است.
این شهرستان در جنوب شرقی شهرستان تهران در حاشیه جاده ترانزیتی تهران‌ـ مشهد قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است. ابتدای این شهرستان شهرک فرون‌آباد و انتهای آن شهرک صنعتی علی‌آباد است.
شهرستان پاکدشت با وسعتی معادل ۶۱۰ کیلومتر مربع حدود ۲٫۳ درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده ‌است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول