اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه شهید چمران:

حقیقت غدیر پاسداری از ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز حقیقت و روح غدیر را پاسداری از ولایت و امامت و حکومت صالحان عنوان کرد.

حقیقت غدیر پاسداری از ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی ظهر امروز در جشن بزرگ غدیر که در دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اخیرا در برخی از گفته‌ها و نوشته‌ها تلاش شده پیام حقیقی واقعه غدیر خم انکار و تحریف شود و خطابه غدیر پیامبر اکرم (ص) تنها در توصیه به دوستی و یاری حضرت علی (ع) خلاصه شود و نه ولایت و وصایت ایشان این درحالی است که حقیقت و روح غدیر، پاسداری از ولایت و امامت و حکومت صالحان است.
این پیام غدیر در طول تاریخ است که مانند رودخانه‌ای زلال از برکه پر صفای غدیر سرچشمه گرفته و در طول تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی را سیراب کرده است.
وی افزود: در مسیر پر فرود و فراز تاریخ، برای کمرنگ و بی رنگ ساختن نقش و اهمیت واقعه غدیر تلاش‌ها شده است اما آسمانی بودن، به‌حق بودن و الهی بودن این حادثه مانع از آن گشته که درطی اعصار و قرون، خللی به اصل و اساس این واقعه وارد آید.
مروتی با تاکید بر گرامیداشت غدیر به عنوان عید بزرگ مسلمانان جهان، تصریح کرد: بر ما و نسل‌های بعد از ماست که برای قدردانی از لطف الهی و به عنوان سپاسگزاری از آن تلاش بی وقفه پیامبر(ص) بپا خیزیم.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: امروز برنامه‌ پیچیده و حساب شده غدیر، درسی بزرگ و راهنمایی جاوید برای همه ماست که در عصر ارتباطات و با این امکانات متفاوت و گسترده که در اختیار داریم، هم طراز آن برای روز غدیر برنامه‌ریزی کنیم و برای انتشار این نباء عظیم، خبر غدیر به صورت همه جانبه و با استفاده از همه امکانات و با تدارک همه جهات تبلیغی، حرکتی جهانی را برای تبلیغ غدیر آغاز کنیم.
مروتی تاکید کرد: عظمت غدیر اقتضا می‌کند به بلندای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و گمان نکنیم پیامی با آن عظمت را در گونه‌های کم ابهت تبلیغ می‌توان جلوه‌گر ساخت، احترام به مقام با عظمت غدیر به ما فرمان می‌دهد که آن را درجذاب‌ترین و ارزشمندترین اشکال جلوه‌گر سازیم و هر گونه تبلیغی در رابطه با غدیر را لایق شان آن و به عظمت ساحت مقدس نخستین مبلغ آن یعنی پیامبر اکرم (ص) به انجام رسانیم برای این هدف لازم است مطالعه‌ای عمیق درباره واقعه غدیر داشته باشیم تا بتوانیم حقایق آن را به دیگران منتقل کنیم.
وی برپایی مجالس مرتبط با غدیر، تبلیغ صوتی و تصویری برای غدیر، تبلیغات شهری غدیر، تدریس مفاهیم غدیر، تحقیق در محتوای غدیر، تالیف درباره غدیر، نشر کتاب‌های تالیف شده در باره غدیر، به کارگرفتن هنر در راه غدیر، مسابقات فرهنگی غدیر، اهدای جوایز به نام غدیر و مشارکت در تبلیغ غدیر را گونه‌های مختلفی از برنامه‌ریزی همه جانبه برای غدیر عنوان کرد که آن را دربلندترین تابلوهای جهان با زیباترین و عمیق‌ترین نقش‌ها به تصویر می‌کشند و در معرض دید عالمیان قرار می‌دهند.
جشن بزرگ غدیر به همت ستاد غدیر و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. اجرای تئاتر، مداحی و برگزاری مسابقه غدیر از جمله بخش‌های این مراسم باشکوه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول