اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

استمرار اسلام مرهون ولایت و امامت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: منظور از کامل شدن دین که خداوند در قرآن به آن اشاره می‌کند، چیزی غیر از مدیریت جامعه نیست و استمرار اسلام بدون مسئله ولایت محقق نمی‌شد.

استمرار اسلام مرهون ولایت و امامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب خارجی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) ضمن تبریک عید سعید غدیر به پیشگاه امام عصر(ع)، رهبری و تمام مردم عدالت خواه جهان اظهار داشت: این عید اهمیت زیادی دارد و پیام‌های آن بسیار بدیع هستند.
وی با اشاره به آیاتی که در این روز بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد افزود: علاوه بر روایات متواتری که در تفسیر آیات ابلاغ جانشینی علی(ع) و تکمیل دین وجود داشته و در بسیاری از کتاب‌های رشته‌های گوناگون اسلامی وارد شده، مضمون این آیات نیز خود گویای حقیقتی بزرگ و اهمیت والای مسئله ولایت است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) تمام مسائل مهم و مورد نیاز جامعه اسلامی را با وجود مشکلات فراوان و تعارض آن با اهداف بسیاری از افراد با سختی فراوان به اطلاع مردم رسانده بود، گفت: ایشان قبل از واقعه غدیر، آنچه از احکام و اخلاقیات و لوازم جامعه بشری بود را به تمام معنا بیان کرده بود بنابراین تاکید فراوان خداوند روی مسئله ابلاغ جانشینی پیامبر، نشان از اهمیت بالای آن دارد.
وی تصریح کرد: آنچه در روز عید غدیر به اطلاع مردم آن زمان رسید، مسئله مدیریت جامعه اسلامی پس از رسول اکرم (ص) بود و چنانچه این امر ابلاغ نمی شد، نقص بزرگی برای اسلام به وجود می‌آمد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به توجه اسلام در زمینه‌های مختلف بشری و بیان نکات جزیی توسط پیامبر(ص) ابراز کرد: نمی‌توان از چنین دینی انتظار داشت که امر هدایت و ولایت مردم پس از پیامبر را نادیده گرفته و برای آن چاره‌ای نیاندیشد.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسئله ولایت در آن زمان تنها در مورد حضرت علی(ع) وارد شده است و منظور از کامل شدن دین که خداوند در قرآن به آن اشاره می‌کند، چیزی غیر از مدیریت جامعه نیست و استمرار اسلام بدون این مسئله محقق نمی‌شد.
وی اظهار امیدواری کرد که همه انسان‌ها به ویژه طلاب از برکات غدیر بهره‌مند شوند و افزود: برگزاری مجالس جشن به مناسبت این عید سعید بسیار امیدوار کننده است.
آیت‌الله صافی گلپایگانی حضور طلاب از کشورهای مختلف در مدرسه امام خمینی (ره) را نمونه‌ای از جهان شمولی دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: همه طلاب این مدرسه و سایر مراکز مشابه در یک خط به اظهار وجود پرداخته و به تحصیل علم مشغول هستند تا بتوانند به عنوان خدمتگزاران اسلام ایفای نقش کرده و این دین الهی را به همگان معرفی کنند.
این مرجع تقلید گفت: اعلامیه‌های جهانی اسلام در قالب اینگونه برنامه‌ها ظاهر می‌شود زیرا قرآن و احکام اسلامی به ملت خاصی تعلق نداشته و تا روز قیامت، همه بندگان در برابر آن خواهند بود.
وی با اشاره به نخستین روزهای دعوت عمومی پیامبر اسلام (ص) افزود: برابری مردم در برابر دین الهی از همان روزها متجلی شد و تا قیامت نیز همه افراد بشر توان اظهار وجود و تلاش برای پیشروی در میدان اسلام را خواهند داشت.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه باتقواترین مردم، گرامی‌ترین اشخاص در نزد خداوند هستند تصریح کرد: قرب الهی اختصاص به کشور و مردم خاصی ندارد و هر ملتی که قرآنی‌تر باشد به مقامات عالی‌تری نیز خواهد رسید.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به ملبس شدن تعدادی از دانش آموختگان مدرسه امام خمینی(ره) به لباس روحانیت گفت: این لباس، لباس خدمت به احکام دین و اسلام است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول