اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

برداشت 75 هزار تن کیوی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت 75 هزار تن کیوی در این استان خبر داد.

برداشت 75 هزار تن کیوی در گیلان
اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه برداشت کیوی در گیلان آغاز شده است، اظهار داشت: گیلان در زمینه کیفیت و کمیت کیوی در کشور پس از استان مازندران در مکان دوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اوایل آبان آغاز می‌شود و به مرور زمان برداشت آن در استان ادامه می‌‌یابد، افزود: گیلان به دلیل داشتن شرایط آب و هوای مساعد از مناطق مهم تولید کیوی شمال ایران است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: برداشت به‌موقع کیوی ضامن حفظ مواد مفید و ویتامین‌های آن است و کمک می‌کند که بازارهای خوب برای فروش این محصول را از دست ندهیم.
وی با اشاره به اینکه گیلان 4 هزار باغ کیوی دارد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 5 هزار باغدار گیلانی 75 هزار تن کیوی به ارزش اقتصادی 450 میلیارد ریال را از باغ‌های استان برداشت کنند.
روحی قیمت خرید هر کیلو کیوی از باغدار را حدود 6 هزار ریال ذکر کرد و ادامه داد: امسال پیش‌بینی کارشناسان در برداشت کیوی سه درصد افزایش دارد.

* صادرات سالانه 10 هزار تن کیوی تولید گیلان

وی دلیل این افزایش را شرایط مناسب آب و هوایی دانست و ابراز داشت: سالانه حدود 10 هزار تن از کیوی تولیدی گیلان به کشورهای ارمنستان، آذربایجان و روسیه صادر می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی مهم‌ترین مشکل تولید کیوی در گیلان است.
وی اضافه کرد: با افزایش کیفیت و توسعه صنعت بسته‌بندی در گیلان، این استان می‌تواند در بخش صادرات موفقیت بیشتری را کسب کند زیرا این محصول از نظر ارزآوری برای استان اهمیت خاصی دارد.
به گفته روحی، اقلام صادراتی در کشورهای خریدار باید دارای شرایطی از جمله سالم بودن، میزان مواد باقی سموم در محصولات کشاورزی، بسته‌بندی، شکیل بودن بسته‌های صادراتی و ... باشد.
وی اذعان داشت: امیدواریم محصول کیوی با سرمایه‌گذاری مناسب و بسته‌بندی‌های مشتری پسند در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خواص کیوی بیان داشت: کیوی رقیق کننده خون است و از چربی بالا و فشارخون، سرماخوردگی و ورم لوزالمعده پیشگیری می‌کند.
وی افزود: به ندرت می‌توان میوه‌ای را یافت که مانند کیوی حاوی مقادیر فراوان ویتامین‌ها باشد و از آنجا که میوه‌ای مقوی و مغذی است و ترشح ادرار را هم افزایش می‌دهد افرادی که تصمیم به کاهش وزن خود دارند می‌توانند آن را مصرف کنند بدون آنکه از اضافه وزن هراس داشته باشند ضمن اینکه مصرف کیوی برای پیشگیری از روماتیسم نیز مفید است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول