اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

انقلاب‌های منطقه با خلأ رکن رهبری و ولایت مواجه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: رکن رهبری و ولایت در کشورهای منطقه وجود ندارد تا همه دور این پرچم و با تبعیت از آن از انقلاب‌های خود محافظت و نگهداری کنند.

انقلاب‌های منطقه با خلأ رکن رهبری و ولایت مواجه هستند
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: واقعه غدیر نقطه عطف و وحدت بین شیعه و سنی بوده و در این روز جانشین پیامبر اکرم(ص) مشخص شد.
وی خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) انسان کاملی است و به عنوان عبد صالح خداوند محسوب می‌شود و شیعیان، امیرمومنان(ع) را به عنوان امام نخست و اهل سنت به عنوان خلیفه چهارم پذیرفتند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آیه ولایت در قرآن گفت: بر اساس این آیه قرآن، ولایت شرط اکمال دین است و عید غدیر خم روز امتحان حق و باطل بوده و نقطه عطفی برای دین اسلام است.
این مسئول عنوان کرد: مسئله امامت به اندازه‌ای اهمیت دارد و از موقعیت خاصی برخوردار است که خداوند متعال به پیامبر فرمود «اگر آن را ابلاغ نکنی رسالتت را به انجام نرساندی» و این امر نشاندهنده جایگاه خاص ولایت است.
عظیمی خاطرنشان کرد: اصل ولایت بر پایه اتمام دین است و قبولی عبادت و بندگی خدا به قبولی امامت و ولایت بازمی‌گردد.
وی با اشاره به مقایسه انقلاب‌های منطقه و انقلاب اسلامی گفت: تاکنون توطئه‌ها و مشکلات انقلاب در طول 30 سال یکی پس از دیگری نقش بر آب شده چرا که انقلاب ما حول محور ولایت و رهبری گام برمی‌دارد.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: انحرافاتی در انقلاب‌های بدون رهبر منطقه به وجود می‌آید و اکنون در برخی کشورها درگیری‌هایی بین انقلابیون صورت گرفته تا به انتخاب رهبری و مسئولان مملکت بیانجامد.
این مسئول با اشاره به خطرات و تهدیدات کشورهای منطقه گفت: بیگانگان، استکبار جهانی و القاعده چشم طمع به این کشورها دوخته تا در موقعیتی به این کشورها نفوذ پیدا کند و حق مردم را زیر پا گذارد.  
عظیمی ادامه داد: رکن رهبری و ولایت در این کشورها وجود ندارد تا همه حول این پرچم و با تبعیت از آن از انقلاب‌های خود محافظت و نگهداری کنند.
وی با بیان اینکه جایگاه غدیر در درجه اول باید در جامعه مشخص شود، متذکر شد: مسلمانان عالم لازم است بدانند که بحث غدیر یک مسئله گروهی، شخصی و سلیقه‌ای نیست بلکه خداوند متعال آن را بر همه واجب دانسته و شرط اکمال دین و سعادت بشر معرفی کرده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول