اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری:

سرانه ۲ متری فضای سبز در مرکز مازندران/ جشنواره عرق بهار نارنج در ساری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری گفت: سرانه فضای سبز در مرکز مازندران دو متر است.

سرانه ۲ متری فضای سبز در مرکز مازندران/ جشنواره عرق بهار نارنج در ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا حمیدی شب گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ساری در اسفند سال 87 اقدام به تاسیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرده، بیان داشت: از ابتدای فعالیت شورای سازمان شاهد رشد 96 درصدی فضای سبز در شهر ساری بودیم.
وی افزود: در حال حاضر پارک‌های شهری به تناسب هر فرد دو متر مکعب است که در این باره سرانه فضای سبز تابع جمعیت شهری خواهد بود.
حمیدی با اشاره به اینکه سرانه متعارف فضای سبز در دنیا 20 تا 25 مترمکعب است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در کشور بین هفت تا 12 متر مربع است.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: آلودگی فضای سبز، تعداد نفر به اتاق و دمای متوسط سرانه هر شهر فضای سبز شهری را مشخص می کند.
 
* برگزاری جشنواره عرق بهار نارنج در ساری 
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری با بیان اینکه برنامه‌های آتی سازمان ایجاد فضای فرهنگی، تفریحی و توجه به فضای سبز در این باره است، گفت: احداث پارک بانوان در شهر ساری، شناسایی گونه‌های بومی منطقه و کاربردی شدن آن در فضای سبز شهری و تکثیرآن، ایجاد کمر بند سبز در مرکز مازندران و برگزاری جشن عرق بهار نارنج به صورت مدون در اردیبهشت سال آینده  که می‌تواند شهر ساری را با نام شهر شکوفه‌های نارنج برجسته کند.
حمیدی با اشاره به اینکه شهرداری ساری درصدد در اختیار گرفتن فضای جنگلی با وسعت یک هزار و 200 هکتار در بالادست‌های شهر ساری است، خاطرنشان کرد: با اعلام موافقت سازمان مراتع و جنگل‌ها این فضای مورد نظر می‌تواند سرانه مرکز مازندران را در این بخش افزایش دهد.
وی با اعلام اینکه آبیاری فضای سبز شهر ساری باید به صورت مکانیزه و با تکنولوژی جدید انجام شود، گفت: با توجه به ترافیک شهر ساری آبیاری تانکری بای فضای سبز امکان پذیر نیست و باید جایگزین مناسبی برای این منظور ایجاد شود.
این مسئول ابراز داشت: چشم انداز ما در گسترش فضای سبز توجه در ارتفاع است و پیشنهاد می‌شود شهروندان برروی ساختمان‌ها با عنوان بام سبز به گسترش فضای سبز در شهر ساری روی آورند.
حمیدی به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای سبز را برای همه اقشار ضروری عنوان کرد و یادآور شد: برای افراد کم سن جامعه طرحی با عنوان سبز یاوران در نظر دستور کار قرار دادیم  که هر دانش آموز دبستانی نهالی را با نام خود می‌کارد و به عنوان صاحب از نهال تا سال‌های سال حفاظت می‌کند.
وی افزایش سرانه فضای سبز را در شهر ساری به صورت محلی و منطقه‌ای قابل ارزیابی دانست و افزود: سالانه چهار تا ۵ هزار متر فضای سبز شهر ساری باید افزایش یابد و در این باره باید تلاش شود تا در هر سال 26 هکتار فضای سبز احداث شود تا با یک متر به فضای سبز مرکز مازندران افزوده شود.
این مسئول مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز و آفات گیاهی را از اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: برای توسعه فضای سبز به صورت محله‌ای، مدرسه ای، اداری و پارک‌ها وارد شده تا بتوانیم فضای سبز شهر را افزایش دهیم.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری وضعیت پرسنلی این سازمان تابعه شهرداری را شامل دو کارمند استخدامی و 12 قرار دادی و 88 نفر شرکتی دانست و اذعان داشت: وضعیت مالی سازمان فضای سبز شهرداری ساری با تاخیر یک ماهه حقوق پرسنلی 370 میلیون تومان بدهکار پیمانکار است در حالی که 170 میلیون تومان از شهرداری ساری طلبکار است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول