اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی زرند خبر داد:

رهاسازی 22 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای آب زرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی شهرستان و توسعه آبزی‌پروری 22 هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی زرند رهاسازی شد.

رهاسازی 22 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای آب زرند
سیدعلی امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: تعداد 22 هزار قطعه بچه‌‌ماهی در استخرهای آب کشاورزی در دهستان‌های محمدآباد، بهشت وحدت، حتکن، سربنان و دشتخاک رهاسازی شده است.
وی زمان برداشت را یک دوره هفت ماهه اعلام کرد و افزود: تأمین پروتئین حیوانی و افزایش سرانه آبزیان، رسیدن به دستیابی 11 تن ماهی با هدف استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی این شهرستان، استفاده از استخرهای آب کشاورزی در فصل زراعی، بهره‌مندی از پتانسیل آب سدهای‌ ذخیره آب کشاورزی، اشتغالزایی، افزایش تولید محصولات آبزی و مصرف سرانه ماهی از اهداف این رهاسازی است.
امیری بهترین زمان پرورش ماهی را از اوایل مهر ماه تا پایان اسفند ماه اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی زرند اشتغالزایی در صنعت پرورش ماهی قزل‌آلا در این مناطق را بیش از 50 نفر به طور مستقیم اعلام کرد و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف افراد دیگری نیز به طور غیر مستقیم به کار مشغول می‌شوند.
امیری با توجه به ‌محدودیت منابع آبی کشاورزی در این بخش افزود: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه‌ آبزی‌پروری و استفاده از این منابع می‌توان ماهی قزل‌آلا تولید کرد.
وی با اشاره به توصیه کارشناسان تغذیه مبنی بر اینکه مصرف آبزیان در کاهش بیماری‌های قلبی و افزایش طول عمر و ضریب هوشی کودکان تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: واحد شیلات این مدیریت در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این تعداد بچه‌ماهی را به صورت رایگان توزیع کرده و آموزش‌های لازم برای پرورش توسط کارشناسان ارائه شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول