اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس هیئت تکواندو کردستان:

زیرساخت تکواندوی کردستان در گذشته ناسالم بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تکواندوی کردستان با اشاره به اشتباهات برنامه‌های هیئت گذشته، زیرساخت‌های هیئت گذشته را ناسالم خواند و گفت: اقدامات آنها به جای توسعه این رشته ورزشی مانع از پیشرفت آن شده است.

زیرساخت تکواندوی کردستان در گذشته ناسالم بوده است
فرزین لطف‌پوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طی سال گذشته و سال جاری در راستای ترویج و گسترش این رشته ورزشی فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه زیرساخت‌های تکواندو استان صورت گرفته اما جبران کم‌کاری‌های گذشته زمان‌بر و نیازمند حمایت‌های ویژه است.
وی عدم توجه به تربیت و آموزش مربی را یکی از اشتباهات هیئت گذشته خواند و افزود: تنها در سال 70 یک دوره مربیگری در استان برگزار شده و حدود 12 نفر در این دوره کارت مربیگری دریافت کرده‌اند.
رئیس هیئت تکواندوی استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه هئیت جدید در سال جاری موفق به برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 شد که در این کلاس 20 نفر از مربیان آموزش دیدند و کارت مربیگری را دریافت و کار خود را شروع کردند.
به گفته وی، در حال حاضر 32 مربی درجه سه در سطح استان فعالیت دارند که در مقایسه با سایر استان‌های سطح کشور از وضعیت مناسبی برخوردار شده است.
لطف‌پوری از جعلی بودن مدال‌های کسب شده و قهرمانان هیئت تکواندوی گذشته استان خبرداد و افزود: هیئت گذشته به دلیل فقر ورزشکار در رده‌های سنی مختلف، ورزشکاران را جابه‌جا کرده و در رده‌های سنی پایین‌تر در مسابقات شرکت می‌کردند.
رئیس هیئت تکواندو استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این تقلب امروز موجب شده است که تکواندو در این استان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان با مشکل روبه‌رو شود تا جایی که این کار ضربه بسیار بزرگی به تکواندوی کردستان زده است.
 
*افزایش بانوان تکواندوکار در کردستان
لطف‌پوری در ادامه به پیشرفت بانوان استان در این رشته ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه در طول سال گذشته و سال جاری بخش تکواندوی بانوان کردستان پیشرفت‌های چشم‌گیر داشته و تا کنون بیش از 224 نفر آنها کمربند دریافت کرده‌اند و به صورت سازماندهی شده در سطح استان فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تکواندوی بانوان استان سال جاری یک نفر از ورزشکاران کردستان به مسابقات کشوری غرب آسیا از سوی فدراسیون دعوت شده است.
به گفته رئیس هیئت تکواندوی استان کردستان، در حال حاضر زمینه پیشرفت برای تکواندو بانوان استان فراهم شده است که در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتر این ورزشکاران خواهیم بود.
 
*کسب 26 مدال در سال جاری از افتخارات تکواندو کردستان
رئیس هیئت تکواندو استان کردستان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج افزود: امسال برای نخستین بار، تکواندوی کردستان بعد از 30 سال، میزبان مسابقات بین‌اللملی بودیم که با شرکت دو تیم خارجی و سه تیم داخلی برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در این رقابت‌ها دو تیم استان کردستان موفق به کسب شش مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.
لطف‌پوری یادآور شد: تاکنون 26 مدال بین‌المللی، کشوری، دانشگاهی و آموزشگاهی در رنگ‌ها و مقطع‌های مختلف توسط تکواندوکاران کردستانی کسب شده که بسیار مناسب بوده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول