اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با روز عید غدیر صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی در شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با روز عید غدیر در شهرکرد خبر داد.

برگزاری جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران روحانی این استان با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: رخداد غدیر در ذی‌الحجه سال دهم هجری، تنها یک حادثه تاریخی و نام یک سرزمین نیست، بلکه غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام و استمرار حرکت انبیاست.
وی افزود: به فرموده قرآن غدیر، روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خدا و روز بزرگ گشایش و تکامل است.
طباطبایی با بیان اینکه غدیر عصاره و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است، گفت: غدیر ماجرایی سرنوشت‌ساز و تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست و آنچه می‎توانست تمامی نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در تمامی اعصار تاریخ حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلام رسمی آن بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش حساس و حیاتی ولایت فقیه در جامعه اسلامی، گفت: تنها عامل وحدت و انسجام امت اسلامی پس از پیامبر و امامان معصوم، ولایت مطلقه فقیه است که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و منافقان و مانع از انحراف امت اسلامی از اصول خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه ائمه (ع)، غایت اصلی حکومت اسلامی، حفاظت از مردم، در ابعاد و جنبه‌های مختلف آن، و خدمت به آنان برای تأمین سعادت دنیوی و اخروی است، برهمین اساس هم رفاه و امنیت جامعه اسلامی و هم تعلیم و تربیت و رشد فرهنگی جامعه، در اهداف حکومت اسلامی و الهی مدنظر است.
طباطبایی با بیان جایگاه عید غدیر در قرآن، احادیث و روایات، به برگزاری جشن‌های بزرگ غدیر در موقوفات و امامزادگان شاخص استان اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین همزمان با سراسر کشور در هشت موقوفه و امامزاده استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به مکان‌های برگزاری این جشن در استان، گفت: امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) و موقوفه حسینیه امامیه در شهرکرد میزبان برگزاری این جشن بزرگ است.
طباطبایی خاطرنشان کرد: طی این مراسم به نفرات برتر سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول