اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در شیروان؛

ساخت نخستین کتابخانه استاندارد خراسان شمالی اجرایی شد

خبرگزاری فارس: ساخت نخستین کتابخانه استاندارد خراسان شمالی طی مراسمی در شیروان آغاز شد.

ساخت نخستین کتابخانه استاندارد خراسان شمالی اجرایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بعدازظهر امروز در آیین آغاز ساخت این کتابخانه اظهار داشت:‌ این کتابخانه با سه هزار متر زیربنا احداث خواهد شد و شامل بخش‌های مختلف؛ مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه آقایان و بانوان و ... خواهد بود.
علی رحیمی با اشاره به اینکه این کتابخانه تا دو سال آینده آماده خواهد شد، افزود: برای احداث این کتابخانه که با مشارکت شهرداری شیروان اجرایی شده، 500 میلیون ریال اعتبار اولیه تامین شده است.
وی اعتبار موردنیاز برای اجرای این کتابخانه را 25 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات موردنیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه در حال انجام است.
رحیمی شمار کتابخانه‌های در حال احداث در مناطق روستایی خراسان شمالی را 23 کتابخانه عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر یک از این کتابخانه‌ها که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری شده، 450 میلیون ریال اعتبار موردنیاز است.
وی با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی بجنورد نیز به عنوان محوری‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان در حال ساخت و ساز است، گفت:‌ این پروژه توسط پیمانکار جدید در حال ساخت بوده و روند مطلوبی دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی شمار کتابخانه‌های این استان را 63 باب عنوان کرد و افزود: این کتابخانه‌ها در قالب نهادی و مشارکتی در سطح این استان فعالیت دارند.
وی همچنین زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان را 12 هزار و 587 متر عنوان کرد و گفت: این میزان سرانه کتابخانه‌های استان در سال های گذشته هشت هزار و 152 متر بوده که با افتتاح کتابخانه‌های در دست ساخت در سطح این استان این میزان رشد قابل توجهی خواهد داشت.
در آیین کلنگ‌زنی نخستین کتابخانه استاندارد خراسان شمالی در شیروان، شماری از مسئولان این شهرستان شرکت داشتند.
شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت و بزرگ استان خراسان شمالی بعد از بجنورد 123 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول