اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

رهنمودهای ائمه جمعه برای عدالت از سر خیرخواهی است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: رهنمودهای ائمه جمعه برای اجرای قانون، عدالت و حوزه‌های مختلف از سر خیرخواهی است.

رهنمودهای ائمه جمعه برای عدالت از سر خیرخواهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست با امام جمعه بجنورد اظهار داشت: رشد و توسعه عدالت از شاخصه‌های دهه چهارم است از این رو همه مسئولان باید نقدپذیر و برای اصلاح کردن آماده باشند.
وی تصریح کرد: رهنمودهایی که از سوی ائمه جمعه و سایر دوستداران نظام ارائه شده یقیناً برای رضای خدا و از سر خیرخواهی است.
به گفته معاون اول قوه قضائیه، علما و روحانیون نقش بسزایی را در توسعه قضایی و اجرای عدالت دارند.
وی اظهار داشت: امروز اعتماد مردم از سرمایه‌های بزرگ دستگاه قضایی بوده، زیرا دادگستری ملجأ و پناهگاه مردم است.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در دادگستری زمانی که رفع ظلم شود، برای این دستگاه بسیار ارزشمند است، افزود: دستگاه قضایی همواره در اجرای عدالت تلاش داشته و در احیای حق کوتاه نخواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه در مقابله با جرائم اجتماعی قوه قضائیه در خط مقدم قرار دارد، تصریح کرد: البته دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های فرهنگی برای پیشگیری از معضلات اجتماعی نقش ویژه‌ای را دارند.
معاون اول قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت مسئولان خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: تعامل و همدلی مسئولان برای خدمت به مردم امری لازم و ضروری است.
وی تصریح کرد: مردم هر جا که نیاز بوده و احساس شده خوب امتحان خود را پس داده و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند از این رو تمام مدیران باید برای خدمت‌رسانی به مردم هرچه بیشتر تلاش کنند.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دادگستری استان بر‌اساس گزارشات کسب شده در اجرای قانون و سیاست‌های قوه قضائیه موفق بوده است، از تلاش‌های رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و قضات قدردانی کرد.
امام جمعه بجنورد هم در این نشست با بیان اینکه قوه قضائیه نقش زیادی را در آرامش خاطر مردم دارد، اظهار داشت: امنیت امروز حاکم بر جامعه مدیون تلاش‌های دستگاه قضایی و امنیتی است.
آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز گفت: اینکه بعضاً ائمه جمعه در موضوعات مختلف رهنمود می‌کنند، صرفاً برای اصلاح و تقویت دستگاه‌ها بوده تا زمینه‌های خدمت رسانی و اجرای عدالت بیش از پیش تحقق یابد.
وی اضافه کرد: رضای خدا و خیرخواهی مهم‌ترین انگیزه ائمه جمعه از ارائه مسائل بوده تا نظام اسلامی در ابعاد مختلف رشد یابد.
این نشست در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد که استاندار خراسان شمالی، رئیس کل دادگستری و شماری از مسئولان این استان حضور داشتند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول