اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مهار آب‌های روان موجب رونق کشاورزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: درصورت مهار آب‌های روان در استان، رونق در بخش کشاورزی، پویایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش خسارات ناشی از سیل می‌شود.

مهار آب‌های روان موجب رونق کشاورزی می‌شود
منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در حاشیه به صدا در آوردن زنگ آب در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه باید با نگاه علمی، خردمندانه و کارشناسانه به مقوله آب توجه شود، اظهار داشت: ما با توجه به اهمیت آب و نقش آن در زندگی باید بدانیم که از نظر تامین آب شرب و نحوه استفاده از آن در چه وضعیتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموع سه درصد از آب‌های کل دنیا قابل استفاده و شرب است افزود: نکته قابل توجه واقع شدن کشور ما در یک منطقه تقریبا نیمه خشک است که اگر متوسط بارندگی در دنیا 800 میلی‌متر باشد در کشور ما 250 میلی‌متر است و این نشان دهنده اهمیت آب در کشور ما و لزوم توجه ویژه به آن است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما جزو استان‌های پر آب است گفت: حدود 10 درصد از منابع آبی کشور در این استان است که برنامه‌ریزی‌های خوبی درخصوص مهار آب‌های روان و همچنین استفاده بهینه از آن صورت گرفته است.
حبیبی با تاکید بر اینکه باید آب‌های روان استان را مهار کنیم ابراز داشت: در همین راستا 26 سد کوچک و بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال طراحی و سه سد نیز در حال اجرا است که یکی از مهمترین آنها سد تنگ سرخ بوده که تقریبا پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی آن در حال تجهیز کارگاه و شروع است.
وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد اقدامات صورت گرفته در حوزه آب در این استان اظهار داشت: در ابعاد مختلف ظرفیت‌های آبی استان شناسایی شده که از اولویت‌های ما در سند توسعه استان مبحث آب، خاک و کشاورزی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درصورت مهار آب‌های روان در استان، رونق در بخش کشاورزی، پویایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش خسارات ناشی از سیل از جمله اقداماتی است که استان را در مسیر توسعه و شکوفایی قرار خواهد داد.
حبیبی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 300 هزار هکتار اراضی زراعتی وجود دارد که از این مقدار 230 هزار هکتار آن دیم است ابراز داشت: در صورت مهار آب‌های روان استان و در اختیار قرار دادن آن به بخش کشاورزی، افزایش تولید را در هکتار و در سطح خواهیم داشت و ظرفیت تولید ما دو برابر خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول