اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون شرکت آبفای شهری استان مازندران:

هر مازندرانی روزانه 200 لیتر آب مصرف می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی منابع انسانی شرکت آبفای شهری استان مازندران گفت: هر مشترک مازندرانی به طور متوسط روزانه 190 تا 200 لیتر آب مصرف می‌کند.

هر مازندرانی روزانه 200 لیتر آب مصرف می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد محمودی پیش از ظهر امروز در حاشیه سومین جشنواره ملی فراگیری نخستین واژه "آب" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در بخش‌های بهداشتی ارائه دهنده خدمات است، بیان داشت: برای استفاده درست از آب فرهنگ سازی کلانی در سطح کشور برای همه سطوح مختلف باید انجام شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی‌ها باید به صورت زیر ساختی باشد، اظهار داشت: آب و فاضلاب با دستور کار قرار دادن برنامه‌های فرهنگی در دو روز از سال به ویژه در روز 22 آبان هر سال برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان پیش دبستانی و نوآموزان مقطع دبستان فعالیتی فرهنگی در زمینه شناخت مناسب آب و نحوه مصرف این مایه حیاتی دارد.
محمودی میزان آب را دنیا ثابت دانست و گفت: یک و چهار دهم میلیارد کیلومتر مکعب میزان ثابت آب در دنیا است که باید کیفیت آب را تثبیت کرد.
وی ادامه داد: در کشور 413 میلیارد متر مکعب آب در اختیار داریم که در ازای یک میلی‌متر بارش یک و شش میلیارد متر مکعب آب در اختیار ما قرار می‌گیرد که در طول سال 70 درصد تبخیر و بخشی به سفره‌های زیرزمینی نفوذ می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه130 میلیارد متر مکعب آب در کشور قابلیت تجدید پذیری را دارند، اظهار داشت: سرانه آب برای هر نفر ایرانی کمتر از دو هزار متر مکعب است.
محمودی حالت بحران کم آبی را برای کشور بر اساس مقیاس متر مکعب کمتر از هزار و700 متر مکعب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به رشد جمعیت پیش‌بینی شده است در سال 1425 به جمعیت 130 میلیون نفر رسید که در این حالت با بحران آب مواجه خواهیم شد.
وی فرهنگ سازی را برای همه اقشار جامعه ضروری دانست و یادآور شد: هر مشترک مازندرانی به طور متوسط روزانه 190 تا 200 لیتر آب مصرف می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی منابع انسانی شرکت آبفای شهری استان مازندران ابراز داشت:  مصرف آب هر خانوار مازندرانی در ماه20 متر مکعب است.
وی با اشاره به اینکه در ارزیابی دقیقی که در بخش مصرفی آب خانگی صورت گرفت، خاطر نشان کرد: در هر پنج دقیقه 100 لیتر آب از شیر خارج می‌شود.
محمودی مصرف آب شرب خانگی را برای هر فرد کمتر از دو لیتر عنوان کرد و گفت: استاندارد مصرف آب در دستشویی‌ها حدود 40 لیتر است در حالی که در حالت استاندارد باید 12 لیتر باشد.
معاون برنامه‌ریزی منابع انسانی شرکت آبفای شهری استان مازندران با تاکید بر اینکه شرکت‌های سازنده شیر آلات و سیفون‌ها باید در نوع ساخت وسایل کم مصرف فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: وسایل فنی که برای استفاده از آب در خانه‌ها و یا اماکن اداری مصرف می‌شود باید با ظرفیت کم ولی موثر طراحی شوند.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برای دانش‌آموزان تنها 10 تا 12 درصد می‌تواند در کاهش آب موثر باشد در حالی که در انتخاب موارد فنی، که تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد خانواده می‌توانند انتخاب درست داشته باشند.
محمودی میزان آب تجدیدپذیر را 130 میلیارد متر مکعب دانست و اذعان داشت: 90 میلیارد متر مکعب آب برای بخش کشاورزی استان مصرف می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول