اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر آب و فاضلاب روستایی گناباد:

آب در مدارس به عنوان منبع ملی تلقی شود

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: مدارس به عنوان یکی از اماکن زیربنایی کشور هستند و باید آب در این اماکن به عنوان یک منبع ملی و مهم تلقی شود.

آب در مدارس به عنوان منبع ملی تلقی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، عمار اسماعیلیان ظهر امروز در سومین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره که به طور همزمان در این شهرستان و 26 شهرستان دیگر برگزار می‌شود آموزش و یادگیری و فراگیری نخستین واژه آب به دانش آموزان مقطع ابتدایی است.
وی با بیان اینکه این مراسم با تعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی اداره‌‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود افزود: آب شباهت زیادی به زمان دارد، زمان چیزی است که هیچ وقت برگشت پذیر نیست و هر چه استفاده کنیم همان را برداشت خواهیم کرد.
اسماعیلیان گفت: اگر آب را درست مصرف کنیم هم خودمان در راحتی و آسایش خواهیم بود و هم خداوند از ما راضی خواهد بود.
وی تصریح کرد: همه نعمت‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم نعمات الهی است که باید قدرش را بدانیم.
وی بیان داشت: با وجود اینکه آب هیچ جایگزینی ندارد ولی با مصرف ما دچار آسیب شده  و این در حالی است که برای تامین آب و رساندن به منازل زحمات زیادی کشیده شده است.
اسماعیلیان گفت: باران جاری میشود و به صورت چشمه و قنات در اعماق زمین ذخیره می‌شود و برای مصارف کشاورزی و شرب به کار می‌رود.
وی با بیان اینکه بحث فرهنگی در مصرف آب مهم است، افزود: مدارس به عنوان یکی از اماکن زیربنایی کشور هستند و باید آب در این اماکن به عنوان یک منبع ملی و مهم تلقی شود. 
اسماعیلیان از مدیریت آموزش و پرورش خواست برای نهادینه کردن بحث آب دانش آموزانی به عنوان آب بان در مدارس باشند و فقط صرف برگزاری جشنواره نباشد به طوریکه در طول سال هم تئوری و هم عملی آموزش داده شده و برای کنترل مصرف و آموزش مصرف دانش اموزانی انتخاب شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول