اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله قربانی:

معروف و منکر باید در جامعه مشخص شود/حجاب در راس امر به معروف است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حجاب در راس امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: معروف و منکر باید در جامعه مشخص شود.

معروف و منکر باید در جامعه مشخص شود/حجاب در راس امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: انجام کارهای موازی در امر به معروف و نهی از منکر موجب تلف شدن نیروها می‌شود.
وی حجاب را در رأس امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: حدود معروف و منکر در حال حاضر در جامعه به طور کامل رعایت نمی‌شود.
قربانی خواستار ارائه الگوی مناسب در امر حجاب شد و تصریح کرد: برای رفتارها، هنجارها، پوشش و حجاب در جامعه باید الگو داشته باشیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه با معرفی الگوها جلوی هنجارشکنی‌ها گرفته می‌شود، گفت: معروف و منکر باید در جامعه مشخص شود.
وی به نزدیک شدن ایام محرم اشاره کرد و ابراز داشت: امور مذهبی در ایام محرم باید به صورت منطقی برگزار شود.
قربانی نظام جمهوری اسلامی را مقتدر توصیف کرد و یادآور شد: مصوبات شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف در ایام محرم اجرایی می‌شود.
نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: حجاب به معنای محفوظ کردن زنان در منزل نیست.
وی بر تفسیر امر حجاب تاکید کرد و اذعان داشت: حجاب یعنی پوششی که اسلام بر آن تاکید دارد.

*بررسی 90 اداره گیلان در امر حجاب
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه گفت: تامین نیروی انسانی و مکانی برای ستاد احیای امر به معروف در دستور کار قرار دارد.
حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی‌هایی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان وجود دارد، افزود: کمیته عفاف و حجاب با 44 نفر فعالیت خود را در این ستاد آغاز کرده است.
وی از بررسی 90 اداره و سازمان گیلان در امر حجاب خبر داد و بیان داشت: حدود 60 اداره از وضعیت مناسبی برخوردارند و 12 اداره نمره خوبی را کسب کردند.
شفیعی‌زاده با بیان اینکه 12 اداره گیلان از وضعیت خوبی در امر حجاب برخوردار نبودند، تصریح کرد: تفکیک کارمندان زن و مرد هنوز در این اداره‌ها انجام نشده است.
امام جمعه موقت رشت به برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در هفته احیای سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از ششم تا دوازدهم آذر ماه است.
وی «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» را شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر سال جاری خواند و ابراز داشت: فضاسازی تبلیغی مناسب با ماه محرم با چاپ و توزیع پوستر، بنر، پارچه‌های مشکی، کتیبه و ... در سراسر استان انجام می‌شود.
شفیعی‌زاده تهیه و توزیع بروشور و جزوه‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف اعلام کرد و اذعان داشت: برگزاری جلسه‌های همگانی با مدیران فرهنگی گیلان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی و ائمه جمعه سراسر استان از جمله برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری همایش اداره‌ها و کارخانه‌ها و تجلیل از فعالان و خادمان امر به معروف و نهی از منکر، افزود: برگزاری همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌ها و نهادها، اتحادیه‌ها، اصناف، کانون فرهنگی مساجد و برگزاری نشست توجیهی و آموزشی با مسئولان تالارهای پذیرایی صنفی و اداره‌ها در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.
وی برگزاری کارگاه آموزشی برای تربیت مربی امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقه فرهنگی و کتابخوانی در اداره‌ها، نهادها و بین مردم، برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدرسه‌ها و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مباحث امر به معروف در دانشگاه‌های گیلان را از جمله برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.
شفیعی‌زاده به راه‌اندازی سامانه پیامک کوتاه اشاره کرد و گفت: 400 پیام امر به معرف و نهی از منکر در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ارسال می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان فعال کردن سایت امر به معرف و نهی از منکر استان با ترویج فرهنگ تذکر لسانی را یکی از برنامه‌های این ستاد برشمرد و اذعان داشت: برگزاری همایش روحانیون اداره‌ها و کارخانه‌ها به منظور تبیین امر به معروف، هماهنگی با اداره‌ها، نهادها و شهرداری‌ها برای فضاسازی تبلیغی و تابلوهای الکترونیکی در سطح شهر و میدان‌ها با شعار تذکر لسانی، وظیفه همگانی از دیگر برنامه‌ها در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول