اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در 6 ماهه نخست امسال انجام شد؛

هزینه‌کرد 1.3 میلیارد تومانی برای بیماران خاص کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست بیمه خدمات درمانی کردستان از صرف بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای درمان بیماران خاص استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

هزینه‌کرد 1.3 میلیارد تومانی برای بیماران خاص کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی بهرامیان شنبه شب در کمیته بیماران خاص که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تمام هزینه‌های درمانی بیماران تالاسمی و هموفیلی و حتی داروهای آنها به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و برای افراد پیوند کلیه و دیالیزی نیز 10 درصد فرانشیز پرداخت خواهد شد.
وی افزود: در بخش بستری بیماران خاص و ام‌اس نیز هزینه‌های درمانی آنان به صورت کاملا رایگان و فرانشیز آنان نیز رایگان بوده و در زمینه خدمات پاراکلینیک و آزمایش‌های هپاتیت B و C نیز بر عهده سازمان بیمه خدمات درمانی است.
سرپرست اداره‌کل بیمه خدمات درمانی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در بخش سرپایی بیماران خاص 30 درصد هزینه پرداخت و در بخش بستری نیز 10 درصد پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر تمام بیماران خاص استان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند در حالی که در 10 سال گذشته این طور نبوده است.
بهرامیان تصریح کرد: در حال حاضر روند توجه به بیماران خاص استان از طرف دستگاه‌های حمایتی روند رو به رشدی داشته است.
وی بیشترین دغدغه بیماران خاص استان را تهیه و هزینه داروهای ایرانی و خارجی عنوان کرد.
سرپرست اداره‌کل بیمه خدمات درمانی کردستان در ادامه افزود: تاکنون چهار جلسه برای پیگیری مسائل و مشکلات بیماران خاص استان تشکیل شده و در حال حاضر 13 درصد بیماران خاص آماده قرار گرفتن در حمایت نهادهای دولتی هستند.

* صدور 2500 کارت هوشمند برای بیماران خاص در کردستان
بهرامیان تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 500 کارت هوشمند برای بیماران خاص استان صادر که از این تعداد 325 کارت برای بیماران دیالیزی، 174کارت برای پیوند کلیه، 161 کارت برای بیماران ام اس صادر شده است.
وی به هزینه‌های درمانی بیماران خاص استان اشاره کرد و بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای بیماران خاص در استان هزینه شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.
سرپرست اداره‌کل بیمه خدمات درمانی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: سالانه پنج تا 7 میلیون تومان برای بیماران سرطانی استان هزینه خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول