اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان:

بیماران خاص از رعایت نظام ارجاع معاف هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بیمه شدگان روستایی و عشایری و مبتلا به بیماری خاص از رعایت نظام ارجاع معاف هستند و می‌توانند بدون رعایت نظام ارجاع از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

بیماران خاص از رعایت نظام ارجاع معاف هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف‌راد ظهر امروز در جلسه بیمه خدمات درمانی استان با اشاره به استفاده بیماران خاص از خدمات بیمه‌ای، اظهار داشت: هر یک از بیماران بیمه شده روستایی و عشایری که مبتلا به تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، پیوند کلیه و ام.اس هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد اداره کل بیمه خدمات درمانی گیلان بدون رعایت نظام ارجاع از خدمات بیمه‌ای سازمان استفاده کنند.
وی ادامه داد: طبق بخشنامه سازمان بیمه خدمات درمانی برای بیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت رعایت نظام ارجاع ار مرکز بهداشت و درمان روستای محل سکونت خود برای دریافت خدمات درمانی الزامی است.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان افزود: با توجه به شرایط بیمه شدگان روستایی مبتلا به بیماری خاص و نیز در مواقع اورژانس برای تمام بیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به این بیماران از رعایت نظام ارجاع معاف هستند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 407 بیمار خاص گیلان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند، تصریح کرد: از این تعداد بیمار خاص شناسایی شده، 594 بیمار در صندوق ایرانیان، 497 بیمار در صندوق کارکنان دولت، 127 بیمار در صندوق دیگر اقشار و یک‌هزار و 189 بیمار زیر پوشش صندوق روستائیان و ... هستند.
عاطف‌راد افزود: از مجموع بیماران زیر پوشش، 859 بیمار تالاسمی، 168 بیمار هموفیلی، 787 بیمار دیالیزی، 123 بیمار پیوند کلیه و 470 بیمار ام .اس هستند.
وی درباره نحوه هزینه درمان بیماران خاص خاطرنشان کرد: در موارد بستری بیماران 100 درصد هزینه‌های تخصصی درمان بیماران خاص و در موارد سرپایی و گرفتن دارو 90 درصد هزینه‌های تخصصی درمان پرداخت می‌شود که بیماران تنها 10 درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند.
به گفته مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان، این اداره کل با بیش از یک میلیون و 433 هزار نفر بیمه شده بالغ بر 43 هزار خدمات بیمه‌گری را ماهانه در قالب صدور اولیه، تمدید، تعویض و المثنی به بیمه شدگان ارائه می‌کند.
وی در ادامه بیان داشت: همچنین در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و تعمیم پوشش بیمه خدمات درمانی برای تمام اقشار جامعه که دسترسی عادلانه ارائه خدمات و مراقبت‌های درمانی را امکانپذیر می‌کند، کانون سردفتران و دفتریاران گیلان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول