اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

تقویت تعاونی‌های مرزنشینان ابزار کاهش قاچاق است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تقویت تعاونی‌های مرزنشینان در استان اردبیل می‌تواند تأثیر مستقیم در کاهش قاچاق و تردد کالا از مبادی غیرقانونی داشته باشد.

تقویت تعاونی‌های مرزنشینان ابزار کاهش قاچاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: ما با این اقدام اساسی می‌توانیم ساکنان مناطق مرزنشین را ترغیب و تشویق به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی سالم در مناطق مرزی کنیم و با این حرکت جلوی برخی از اقدامات نامبارک را در حوزه قاچاق کالا و حتی ارز بگیریم.
وی محوریت اقتصاد سالم را داشتن واردات و صادرات قانونی، هدفمند و دارای ضابطه و برنامه‌ریزی مشخص اعلام کرد و افزود: ما زمانی می‌توانیم شکوفایی اقتصاد داخلی را رقم بزنیم که در کنار حمایت از تولید داخلی از واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی نیز ممانعت کنیم.
این مسئول یکی از ابزارهای اساسی دشمن در هجمه به نظام اسلامی را واردات بی‌رویه آن هم اجناس بی‌کیفیت و نامرغوب و ناتوانی تولیدکنندگان داخلی در عرضه محصولات با کیفیت توصیف کرد و ادامه داد: اگر امروز بسیاری از کشورهای غربی بازارهای خود را به روی کشورهای در حال توسعه باز کردند به دلیل آن است تا بتوانند اجناس نامرغوب و بی‌کیفیت خود را به فروش رسانده و با تسلط به بازار کشور هدف بتوانند به تولید داخلی آنها ضربه وارد کنند.
وی استان اردبیل را از امن‌ترین استان‌های کشور در بحث قاچاق و حتی سوخت اعلام کرد و گفت: بعد از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها میزان قاچاق مواد سوختی به شدت پایین آمده و امروز شاهد کمترین کشفیات در این حوزه هستیم.
به گزارش فارس، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با یادآوری این‌که در سال جهاد اقتصادی بایستی اقتصاد ملی و تولید داخلی مورد توجه و تقویت قرار گیرد، تصریح کرد: شکوفایی اقتصاد ملی و تقویت تجارت قانونی مورد هدف است که در این زمینه برخی از اقدامات و فعالیت‌های مناسب نیز انجام شده است.
وی با اشاره به این‌که میزان صادرات و کاهش واردات در سال‌جاری در مناطق مرزی نشان‌دهنده پربار شدن اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان کشورمان است، خاطر نشان کرد: آثار ماندگار اجرای همه‌جانبه مصوبات جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاهش قابل قبول حجم قاچاق کالا و شفافیت گردش مالی و همچنین تأمین سلامت اقتصادی و اجتماعی بسیار مفید و مؤثر است.
دستباز تمام دستگاه‌های مرتبط به ویژه علوم پزشکی و نیروی انتظامی را به مبارزه بی‌امان با وارد‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد دعوت کرد و گفت: در یک حرکت جامع باید تمام کالاهای غیربهداشتی و غیراستاندارد در این حوزه جمع‌آوری شود تا بتوان از آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری کرد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت اجرای طرح کودینگ و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته کنترل ورود و خروج کالاها را در گمرکات به ویژه در گمرک بیله‌سوار ضروری اعلام کرد و تخصیص اعتبار استانی برای خرید دستگاه اکس‌ری خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول