اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله مصباح یزدی:

مقام معظم رهبری نماد اسلام در شرایط کنونی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز نماد اسلام شخص مقام معظم رهبری است اما بحث‌هایی صورت می‌گیرد که این نماد و رکن اساسی جامعه به تدریج تضعیف شود.

مقام معظم رهبری نماد اسلام در شرایط کنونی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای فرماندهی سپاه قم و ستاد بازسازی واقعه غدیر در موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز رکن جامعه اسلامی، حاکمیت و رهبری آن است.
وی افزود: برای زنده بودن این حقیقت و عالم اسلام باید یک مدیریت خداپسندانه وجود داشته باشد به همین دلیل خداوند از همان نخستین روز دعوت عمومی پیامبر اکرم(ص) به اسلامی، به ایشان دستور داد که جانشین خود را معرفی کند اما بشر ناسپاس به دست خویش، خود را از این نعمت محروم ساخت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هم اکنون نیز پس از گذشته 32 سال از استقرار حکومت اسلامی در ایران با همان خصوصیات مردم صدر اسلام وجود دارند، گفت: کسانی با عناوین مختلف، خود را دلسوز ملت ایران معرفی کرده و با تکیه بر عنصر ملی گرایی، ایران گرایی و توجه به فرهنگ باستانی و نیز با معرفی خود به عنوان افراد انقلابی و دلسوز قانون اساسی و انقلاب برای تضعیف رکن اساسی جامعه تلاش می‌کنند.
وی اظهار کرد: برخی از مسلمانانی که با اصل ولایت مخالفت کردند در رکاب پیامبر اسلام(ص) مبارزات زیادی انجام داده بودند اما در راستای تضعیف مدیریت جامعه اسلامی نیز گام برداشتند بنابراین در شرایط کنونی باید از این مسائل تاریخی عبرت گرفته و نگذاریم که آن تلخی‌ها و کاستی‌ها مجددا عود کند.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه قوام جامعه اسلامی به مدیریت آن وابسته است، افزود: نبود مدیریت شایسته به معنای وجود نداشتن جامعه شایسته بوده و یکی از برکات الهی که بر جامعه ما نازل شده این است که رکن اساسی آن مورد پسند پروردگار است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به روایات اسلامی ابراز کرد: در احادیث آمده که سال‌ها عبادت در صفا و مروه بدون ولایت راهی جز به دوزخ نخواهد برد زیرا قبول نداشتن ولایت به معنای انکار هویت اسلامی بوده و موجب نابودی جامعه خواهد شد و این تضاد قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه این روایات مبالغه آمیز نیستند خاطرنشان کرد: سنت ولایت مورد پسند خداوند بوده و مشیت او بر حضور شایسته ترین‌فرد در راس حکومت است تا مشروعیت دستگاه از جانب خداوند باشد وگرنه حکومت اسلامی تفاوتی با سایر حکومت‌ها نخواهد داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مدیریت الهی موجب یاری خداوند در زمان‌های حساس می‌شود و هرگاه این احساس در بندگان به وجود بیاید که کاری از دست آنها ساخته نیست، خدا به آنها کمک می‌کند زیرا ارتباط با پروردگار در آن جامعه وجود دارد.
وی ولایت را دارای لایه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: حرکت‌های نمادین تنها رویه ظاهری ولایت است اما موجب می‌شود که در اجتماع، دل‌ها به سمت خدا معطوف شود.
آیت الله مصباح یزدی گفت: حضور ولی در جامعه سبب گسترش ارتباط انسان‌ها با خداوند می‌شود ضمن اینکه او مقامی در نزد پروردگار دارد که خداوند شفاعت او را در مورد سایر بندگان می‌پذیرد و باید توجه داشت که اطاعت از ولی نیز همان اطاعت از خداوند است زیرا ولایت او ولایت الله تلقی می‌شود.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حفظ ظواهر موجب حفظ ریشه‌های اعتقادی می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از دام‌های شیطان این است که انسان را وسوسه کند تا به ظواهر نپردازد و گرایش‌هایی که به برخی فرقه‌های متصوفه نسبت داده می‌شود نیز از همین دست قلمداد می‌شود زیرا عده ای از آنها این باور را داشتند که وصل به معبود کافی است و انجام عبادات ظاهری لزومی ندارد.
وی یکی دیگر از فواید برگزاری جشن‌های مذهبی را تاثیر آن بر کودکان دانست و گفت: مشاهده تزیینات و شادی‌ها در جامعه به هنگام اعیاد مذهبی، کودکان را به اهل بیت(ع) وابسته کرده و آنان را با این فرهنگ رشد می‌دهد و باید توجه داشت که مراسم عزاداری‌های مذهبی نیز همین تاثیر را بر آنان دارد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: خطری که امروز ما را تهدید می‌کند سخنانی است که در مورد لزوم توجه به تکامل همه بشریت بیان می‌شود و حتی گفته شده که دوران اسلام گرایی گذشته است و باید به فکر تکامل همه مردم جهان با هر دین و آیینی باشیم اما باید توجه داشت که این ظاهر قضیه بوده و هدف اصلی حذف اسلام به دست کسانی از جنس همان مسلمانانی است که حضرت علی (ع) را خانه نشین کردند.
وی گفت: مردم جامعه کنونی با مسلمانان صدر اسلامی متفاوتند و در واقع باید گفت فهم عمومی مردم از فهم برخی خواص بالاتر است و آنها نخواهند گذاشت که دشمنان نقشه‌های خود را اجرا کنند اما باید از طرفی هوشیار بود زیرا هر روز نقشه‌ها و حیله‌های جدیدی علیه مسلمانان صورت می‌گیرد تا آنها را از مکتب اهل بیت(ع) دور سازند.
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: امروز نماد اسلام شخص مقام معظم رهبری است اما بحث‌هایی صورت می‌گیرد که این نماد و رکن اساسی جامعه به تدریج تضعیف شود و باید توجه داشت که این یک حرکت شیطانی برای تضعیف اسلام است ولو به نام اسلام صورت گیرد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: وجود این نماد موجب رشد حقایق در جامعه می‌شود و خداوند نیز عملا به ما نشان داد که حضور رهبری تا چه میزان سبب دفع مفاسد و بلایایی از جهان اسلام می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول