اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای شهر خوسف:

معادن طلا و مس خوسف نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر خوسف با اشاره به مصوبه ارتقای بخش خوسف به شهرستان در سفر اخیر دولت گفت: حال که خوسف شهرستان شده انتظار داریم به معادن طلا و مس این منطقه توجه ویژه شود.

معادن طلا و مس خوسف نیازمند حمایت است
محمد آراسته امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بیرجند با تشکر از کسانی که برای ارتقای خوسف به شهرستان تلاش کردند، اظهار داشت: طرح ارتقای بخش خوسف از مدت‌ها پیش مراحل قانونی خود را طی کرد و پس از تایید وزارت کشور در نوبت تصویب هیئت دولت قرار گرفت که در سفر به خراسان جنوبی این مهم محقق شد.
وی ادامه داد: ارتقای بخش خوسف به شهرستان آرزوی چند دهه‌ای مردمان این دیار را برآورده کرد و بارقه‌های امید را در دل‌های ناامید مردمان دیار گل‌های نرگس روشن کرد.
رئیس شورای شهر خوسف با اشاره به سابقه تاریخی خوسف و وجود پتانسیل‌های فرهنگی و علمی و معدنی این منطقه گفت: خوسف دیار گل‌های نرگس به شاعر پرآوازه خود ابن حسام خوسفی می‌بالد و ده‌ها مشاهیر و مفاخر نیز از افتخارات فرهنگی و علمی خوسف به شمار می‌‌آیند.
آراسته با بیان اینکه خوسف از دیرباز کانون علم و فرهنگ و تمدن و کشاورزی بوده و است، تاکید کرد: بخشداری 60 ساله خوسف دال بر اهمیت سیاسی منطقه در نظام قدیم و جدید کشور است.
وی افزود: توجه به کشاورزی منطقه که در حال حاضر بخشی از شهرستان بیرجند می‌باشد نیز باید در برنامه کاری دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
رئیس شورای شهر خوسف گفت: اهمیت امنیتی و سوق‌الجیشی منطقه نیز سبب شده که مراکز عظیم نظامی کشور از جمله پایگاه شکاری خور، مرکز آموزش 04 بیرجند و بخشی از مرکز آموزش سپاه به این منطقه منتقل شده و یا در شرف انتقال باشد.
آراسته به منابع عظیم زیرزمینی به ویژه معادن طلا، مس و سنگ‌های تزئینی اشاره کرد و یادآور شد: قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی کالا از بنادر کشور به شهرهای شرق و جنوب شرق ایران نیز خوسف را امروز در مسیر توسعه و تحول قرار داده است.
وی افزود: در کنار این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها محرومیت و پراکندگی جمعیت روند خدمت‌رسانی را کند کرده و در این راستا نیز انتظار مردم خوسف اختصاص اعتبارات ویژه به مانند گذشته به دیار گل‌های نرگس است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول