اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با افزایش دما؛

جنوب خوزستان به استقبال باران می‌رود

خبرگزاری فارس: سرمای هوا که امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر و به‌طور کل در اغلب شهرهای جنوب خوزستان کاهش یافته مردم را به انتظار و امید بارش باران پاییزی دلخوش کرده است.

جنوب خوزستان به استقبال باران می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با وجود اینکه دمای واقعی هوای خوزستان به‌ویژه شهرهای گرمسیرتر چون آبادان و خرمشهر هیچ‌گاه واقعی ارائه نمی‌شود در فصل سرما همواره این روند مطلوب و واقعی‌تر است.
خوزستان طی چند هفته اخیر با بارش‌های پراکنده از آب و هوایی نسبتاً مساعد برخوردار بوده و دمای هوا در برخی از شهرهای آن به یک الی دو درجه نیز رسیده است.
علاوه بر این به دلیل برخورداری از زمین مساعد، آب کافی و همچنین هوای مطلوب کشاورزی در مناطق مختلف استان بسیار رونق داشته و بارش‌های اخیر برای کشاورزان منطقه برکاتی را به‌همراه آورده است.
در این فصل مردم آبادان و خرمشهر کمتر گرد و غبار به خوردشان می‌رود و بارش‌ها نیز می‌تواند بر این امر قوت بخشد. سرمای هوا که امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر و به‌طور کل در اغلب شهرهای جنوب خوزستان کاهش یافته مردم را به انتظار و امید بارش باران دلخوش کرده است.

* آبادان هفته بارانی را در پیش‌رو دارد
رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص وضعیت جوی شهرستان اظهار داشت: دمای هوای ابادان نسبت به دیروز پنج درجه افزایش داشته و در روزهای آتی با بارش باران کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به دمای هوا افزود: در 24 ساعت گذشته حداکثر دما در شهرستان 25 درجه و حداقل دما 12 درجه بوده است.
به گفته سعید ابراهیمیان دمای فعلی هوا در آبادان 16 درجه است.
وی در ادامه به میزان رطوبت حاکم در شهرستان اشاره کرد و افزود: میزان رطوبت فعلی 51 درصد بوده و در 24 ساعت گذشته آبادان با حداکثر 77 درصد و حداقل 19 درصد شبانه‌روز را سپری کرده است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان با بیان اینکه احتمال رگبار پراکنده و بارش باران در روز یکشنبه هفته جاری وجود دارد اظهار داشت: هفته بارانی را در پیش‌رو داریم و با بارش باران از میزان رطوبت و دمای فعلی هوا کاسته می‌شود.

* افزایش توده ابر در هندیجان
رئیس اداره هواشناسی هندیجان نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان در خصوص وضعیت هوای این شهرستان چنین افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری بارندگی در شهرستان دوباره آغاز می‌شود و این جو مطلوب روند کاهش دما را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: وزش باد جنوبی است و از فردا افزایش و تراکم توده ابر را در شهرستان شاهد خواهیم بود.
اسلام فاتح در خصوص دمای هوا نیز تصریح کرد: دمای هوای فعلی هندیجان 25 درجه بوده و این دما نسبت به دیروز یک درجه کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: میزان رطوبت فعلی شهرستان بین 70 تا 80 درصد بوده و که این میزان با بارندگی روزهای آینده کاهش می‌یابد.
رئیس اداره هواشناسی هندیجان در پایان گفت: از سه‌شنبه هفته جاری به تدریج شاهد ریزش‌های جوی در منطقه هستیم.

* بهبهان سه‌شنبه بارانی می‌شود
در بهبهان نیز هم‌اکنون دمای هوا 19 درجه است که البته این میزان طی 24 ساعت گذشته حداقل 16 درجه و حداکثر 25 درجه بوده است.
این شهرستان نیز در روزهای آینده بارش باران پاییزی را به خواهد دید و آن را به شهروندان و به‌ویژه کشاورزان اعطا می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول