اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در اهواز؛

دومین همایش آسیب‌شناسی نماهای شهری برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین همایش آسیب‌شناسی نماهای شهری با حضور مهندسان معمار و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در اهواز برگزار شد.

دومین همایش آسیب‌شناسی نماهای شهری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روح‌الله مجتهدزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز شامگاه جمعه در همایش آسیب‌شناسی نماهای شهری اهواز در تالار مهتاب، با اشاره به مبانی سیما و منظر شهری اظهار کرد: نماهای معماری پدیده‌هایی استوار هستند که همواره با آنها مواجه هستیم و گریزی از آنها وجود ندارد. این در حالی است که نماهای امروز ما اگر نگوییم زشت هستند، زیبا هم نیستند و به آنها افتخار نمی‌کنیم.
وی افزود: فرم، وجه مغفول و ناشناخته نماهای معماری و شهری است که پس از اتمام سازه به آن پرداخته می‌شود.
مدیرگروه معماری دانشگاه شهید چمران اهواز، دام بیگانگی، پرداختن به معماری صرفا به عنوان هنر یا صرفا به عنوان صنعت را از جمله آسیب‌های پیش روی سیما و منظر شهری بیان کرد و گفت: معماری نه هنر بوده و نه صنعت، بلکه همواره مرزی بوده بین این دو که در صورت پرداختن به یکی از این سمت‌ها، پیشه معماری را تغییر می‌دهد.
همچنین در ادامه این همایش، نادر چادر‌باف، معمار و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به بحث تکنولوژی نماهای شهری پرداخت و گفت: عوامل محیطی، مواد و مصالح و تکنیک های اجرایی از جمله عوامل موثر در این بحث هستند.
وی افزود: تنش‌های رطوبتی و حرارتی، استفاده از مصالح غیر‌قابل انعطاف در پوشش نما و استفاده از چسباننده‌های انعطاف‌ناپذیر، عدم استفاده از درزهای ساختمانی بین قطعات پوشش از جمله عوامل مربوط به آسیب‌های نماهای شهری در بحث تکنولوژی است.
چادر‌باف اضافه کرد: استفاده از فرم‌ها و آرایه‌های نامتجانس، عدم اتصال مناسب بین عناصر سازه‌ای و معماری، استفاده از روش‌های سنتی در نصب مصالح، عدم پیش‌بینی حرکت‌های ساختمانی و اجرای نامناسب درپوش‌ها از دیگر عوامل موثر در آسیب‌های نماهای شهری در بحث تکنولوژی است.
وی با اشاره به راهکارهایی در این زمینه بیان کرد: صنعتی شدن ساختمان‌سازی، معرفی مصالح نوین، روش‌ها و تکنیک‌های مدرن در اجرای آنها از جمله راهکارهایی هستند که در مقابله با آسیب‌های موجود در زمینه منظر شهری می‌توان به آنها پرداخت.
در دومین همایش سیما و منظر شهری اهواز که با حضور مهندسان معمار و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در محل تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز واقع در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار شد به آخرین وضعیت منظر‌سازی شهری در کشور به ویژه خوزستان پرداخته شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول