اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بهداشت و روان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی "زندگی سالم از منظر اسلام" در زندان فردوس

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بهداشت و روان کارگاه آموزشی "زندگی سالم از منظر اسلام" در محل زندان شهرستان فردوس برگزار شد.

کارگاه آموزشی "زندگی سالم از منظر اسلام" در زندان فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، جانشین زندان فردوس پیش از ظهر امروز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: در فقه اسلامی بر تامین نیازهای روح و جسم انسان تاکید شده و هدف از آن سازندگی روح و جسم است.
علیرضا دهقانی افزود: همزمان با فرارسیدن هفته سلامت روان، واحد فرهنگی زندان فردوس اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی زندگی سالم از منظر اسلام کرد که با مشارکت 90 درصدی مددجویان همراه بود.
دهقانی تصریح کرد: انسان موجودی است که از دو بعد جسم و روح پدید آمده و هر کدام نیازها و آسیب‌های خاص خودش را دارد و همان گونه که بدن انسان به انواع غذاها احتیاج دارد، روح آدمی نیز به شادابی و تفریحات سالم نیازمند است.
جانشین زندان فردوس یادآور شد: در هفته سلامت روان، برنامه‌های جامع و کاربردی از سوی واحدهای فرهنگی و بهداشت و درمان جهت استفاده مددجویان اجرا می‌شود.
مسئول فرهنگی اداره زندان شهرستان فردوس نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در فقه اسلامی ما، علاوه بر تفریحات و سرگرمی های سالم و مباح، بر تزکیه نفس و ایجاد فضای روحانی در شخص، خانواده و اجتماع تاکید شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد دهقانی افزود: پیشوایان دینی ما از پیروان خود خواسته‌اند تا علاوه بر عبادت و کار و تلاش، به تفریحات سالم نیز بپردازند.
وی خطاب به مددجویان تصریح کرد: وقتی با فرزندان و خانواده‌های خود ملاقات می‌کنید، سعی شما این باشد که گرمای محبت را به آنها منتقل کنید.
مسئول فرهنگی اداره زندان فردوس یادآور شد: در محیط زندان هم برای تقویت روح و روان خود به تلاوت قرآن، دائم‌الذکر بودن، مراجعه به آیات و روایات، حکایات اخلاقی، داستان زندگی بزرگان و سرگذشت انسان‌های موفق مراجعه کنید و به عنوان یک برنامه کاربردی در راستای تزکیه نفس قدم بردارید.
مسئول فرهنگی و دبیر کاهش آسیب اداره زندان فردوس نیز در این کارگاه یک روزه با اشاره به اینکه کلام ائمه ما نور است، گفت: طبق فرمایش امام کاظم (ع) باید در پی مدیریت وقت خود به سه مقوله کار و تلاش، عبادت و استراحت باشیم.
حسین رئیسی معاشرت با افراد مورد اعتماد را یکی از راه‌های رسیدگی به اصلاح نفس و تقویت روحیه عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول