اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس ارشاد نوشهر:

راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف در نوشهر تدوین شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: طی چند جلسه شورای فرهنگ عمومی کارهایی بر پایه کارشناسی برای ارائه راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تهیه و تدوین شد.

راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف در نوشهر تدوین شد
حجت‌الاسلام حسن توپاحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر بیان داشت: در این مسیر همه باید نقش‌آفرینی داشته باشند و تلاش کنند تا این فرهنگ عمومی تقویت شود.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه‌ها و ... می‌توانند نقش موثری را در این مسئله داشته باشند.
توپاحیدری ادامه داد: در سال 89 بیش از چهار جلسه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر درباره فرهنگ عفاف و حجاب سخن به میان آمد و راهکارهای مختلفی برای تقویت این فرهنگ عمومی در شهرستان بحث و تبادل نظر شد.
وی تصریح کرد: نباید به فرهنگ عفاف و حجاب به‌صورت سطحی و گذرا نگاه کرد و باید این واقعیت را در نظر بگیریم که فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از باورهای اصیل دینی است و این اصالت در باور است که ما را مجاب می‌کند که نگاهی وسیع به این حوزه داشته باشیم.
توپا حیدری خاطرنشان کرد: عفاف بدون رعایت پوشش، قابل تصور نیست و نمی‌توان گفت کسی که پوشش ندارد و نیمه عریان است عفیف است، باید در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در سطح جامعه همه زنجیر وار با یکدیگر همراهی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه استاد فرهیخته شهید مطهری در مسئله حجاب که  وقتی زن پوشیده و سنگین از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاکدامنی را رعایت کند افراد فاسد و مزاحم جرأت نمی‌کنند متعرض آنها شوند، بیان داشت: اگر فعالیت‌های فرهنگی متناسب و اثرگذار برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیشتر شکل اجرایی بگیرد جامعه کمتر دچار آسیب می‌شود.
وی اذعان داشت: طی چند جلسه شورای فرهنگ عمومی که اتفاقا اساتید دانشگاهی با کارهای علمی و آمارهایی که از جامعه گرفتند شرکت داشتند کارهای بر پایه کارشناسی برای ارائه راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تهیه و تدوین شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر در پایان بیان داشت: باید حمایت صورت گیرد تا نمایشگاه‌هایی با موضوع عفاف و حجاب در شهرستان برگزار شود، ما در این زمینه پیشگام هستیم ولی به شرطی که جنبه فرهنگی آن برای برگزارکنندگان مهم‌تر از جنبه اقتصادی و درآمدزایی باشد.
وی در پایان یادآور شد: نمایشگاه‌هایی که با هدف احیا و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود مورد استقبال ما است.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول