اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

مجوز زیست محیطی سد خرسان 3 صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته با وزارت نیرو، مجوزهای زیست محیطی لازم برای احداث سد خرسان 3 در حال صدور است.

مجوز زیست محیطی سد خرسان 3 صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدجواد محمدی‌زاده در جمع خبرنگاران قابلیت‌های زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری را برای کشور بسیار با ارزش عنوان کرد و گفت: این استان به‌واسطه برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و اکوسیستم مناطق گردشگری و زیست محیطی بسیار ویژه‌ای دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.
وی با بیان اینکه گونه‎‌های زیستی چهارمحال و بختیاری بسیار کمیاب است، گفت: به‌واسطه همین تنوع زیستی و اکوسیستم صیانت از این گونه‌های خاص نیازمند توجه بیش از پیش است.
محمدی‌زاده با اشاره به اینکه 80 درصد این استان را کوهستان تشکیل داده است، افزود: قابلیت‌های اقلیمی خاص، هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری بسیار، وجود دره‌ها، آبشارها، چشمه‌ها و تنوع زیستی بالا در این استان توجه مسئولان به محیط زیست را بیشتر کرده است.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: حفاظت از این همه امکانات و تنوع زیستی باید بصورت عالمانه و مدبرانه مدیریت شود.
محمدی‌زاده مناطق حفاظت شده چهار محال و بختیاری را 9.4 درصد عنوان کرد و افزود: این در حالیست که میانگین مناطق حفاظت شده در کشور 10 درصد است.
وی تصریح کرد: چهار منطقه جدید گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و پیش‌بینی می‎شود یا سال آینده مناطق حفاظت شده این استان به 14 درصد افزایش یابد.
محمدی‌زاده افزود: در حال حاضر یک هزار و 53 واحد تولیدی در این استان مستقر است که از این تعداد 53 واحد موجب ایجاد آلاینده زیست محیطی می‌‎شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تا پایان امسال افزون بر 20 درصد واحدهای آلاینده در این استان از بین خواهد رفت.
به گفته محمدی‎زاده، استان چهارمحال و بختیاری در بحث واحدهای آلاینده جزو استان‌های برتر کشور است، برهمین اساس تصمیم بر آن گرفته شده است که میزان آلاینده‌ها در این استان را در حد صفر کاهش دهیم.
وی به رویکرد دولت در بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: مقرر شد در هر استان یک منطقه گردشگری شناسایی و به بخش خصوصی واگذار شود که در چهارمحال و بختیاری منطقه گردشگری قیصریه شناسایی و سرمایه‌گذار آن نیز مشخص شده است.
محمدی‎زاده اقدامات سازمان محیط زیست در بحث کاهش پسماند‌ها را بسیار ارزنده ارزیابی کرد و گفت: فاز یک و دو کارخانه پسماند بروجن به تصویب رسیده است که و امیدواریم تا پایان سال نیز فاز سه و چهار این تصفیه‌خانه به تصویب برسد.
وی با اشاره به احداث سد خرسان سه در شهرستان لردگان، افزود: با توجه به تعاملات صورت گرفته با وزارت نیرو، مجوزهای زیست محیطی لازم برای احداث این سد در حال صدور است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست حفاظت بهره‌برداری از منابع آب را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان و تصریح کرد: بهره‌برداری از منابع آب باید به صورت دقیق و کارشناسی صورت بگیرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول