اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم قزوین در مجلس:

حضور نظام مهندسی در پروژه‌های دولتی ضروری‌ است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت حضور نظام مهندسی در پروژه‌های دولتی بالاتر از پروژه‌های غیردولتی است.

حضور نظام مهندسی در پروژه‌های دولتی ضروری‌ است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در نخستین سمینار سراسری روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نظام سیاسی، فراهم آوردن بستر مناسب حضور و مشارکت مردم در اداره کشور است.
وی ادامه داد: نظام‌های سیاسی از کارآمدی و موفقیت بالاتری بهره‌مند هستند که در انجام این مهم از توانایی بیشتری برخوردار باشند و به هر میزان که بتوانند در واگذاری امور به مردم و نهادهای گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی گام بردارند و در کوچک‌سازی دولت، چابک کردن یک نظام سیاسی و فراهم آوردن زمینه نظارت و مدیریت او پیشرو باشند، قطع یقین از موفقیت و کارآمدی بالاتری بهره‌مند هستند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته انجام این مهم نیازمند برنامه‌ریزی، سیاست‌های راهبردی صحیح، شناخت دقیق آسیب‌ها و چالش‌های فرارو و برخورد مناسب با آن است، البته به طور معمول در آغاز این حرکت، نابسامانی‌هایی مشاهده می‌شود که باید با تدبیر عبور کرد و نباید معضلات و مشکلات، ما را از حرکت صحیح بازدارد.
وی عنوان کرد: شکل‌گیری نظام مهندسی در کشور به عنوان یک نهاد علمی، تخصصی و یک نهاد مردمی و مستقل با وظایف و مسئولیت‌های خطیر صورت گرفته و در ارزیابی برای شناخت میزان کارآمدی نظام‌ها می‌توان به میزان کارآمدی و موفقیت نظام مهندسی در آن جامعه نمره قابل قبول و یا مردودی را داد.
ابوترابی گفت: نظام مهندسی یک مسئولیت سنگینی دارد و امیدواریم مسئولان روابط عمومی نظام مهندسی در کشور در انعکاس دقیق و صحیح کار بزرگی که امروز به نظام مهندسی کشور سپرده شده است، نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در تبیین چالش‌ها، موفقیت‌ها و قصورها شایسته عمل کرده و جایگاه نظام مهندسی را ارتقا بخشند.
وی یادآور شد: در کشور ما روابط عمومی‌ها شناخته شده نیستند و به عنوان کار فرعی و غیر کلیدی شناخته می‌شوند در حالی که به طور معمول در جوامعی که نهادها در جایگاه خود قرار گرفتند، نقش روابط عمومی‌ها نقش مهمی است و مسئولان آن دارای تخصص و دانش هستند و رسالت بزرگی را نیز بر عهده ‌دارند و امیدواریم در این راستا نیز نظام مهندسی پیشگام باشد و جایگاه روابط عمومی را ارتقا بخشد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نظام مهندسی در این استان به خوبی درخشیده و وظایف خطیر خود را فراتر از انتظار انجام داده و نقش نظام مهندسی در این استان در ساخت و ساز و توسعه مسکن مهر نقش استثنایی بوده و توانسته‌اند با نقش موثر خود رتبه نخست را در سطح کشور از نظر کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر به دست آورند.
وی یادآور شد: مسکن مهر در قزوین امروز در مقایسه با سایر استان‌ها دارای کیفیت بالاتری است و هزینه تمام شده آن را نیز نسبت به استان‌های همجوار به میزان قابل توجه کاهش داده‌اند و این کار علمی است که با کاهش هزینه و زمان، کیفیت ارتقا یافته است و هنر دانش و علم انجام این مهم است که بدون حضور نظام مهندسی این امر تحقق نمی‌یافت.
ابوترابی خاطرنشان کرد: این موفقیت با حضور متخصصان و مهندسان همشهری ما انجام یافته و اکثر کسانی که این مسئولیت را داشتند فرزندان برخاسته از این استان هستند که این کار بزرگ را سامان دادند و این نقش باید در همه عرصه‌‌ها پررنگ شود.
وی گفت: اگر نظام مهندسی در جایگاه خود قرار گیرد باید مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز دولتی را نیز عهده‌دار شود ما باید ارزیاب فرادولتی را در انجام پروژه‌های دولتی داشته باشیم و این به میزان کارآیی، توانایی و ظرفیتی که شما در مسئولیت فعلی خود در نظام مهندسی به نمایش گذارید، بازمی‌گردد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورت حضور نظام مهندسی در پروژه‌های دولتی بالاتر از پروژه‌های غیردولتی است.
وی توضیح داد: گاهی انسان پول را برای خود هزینه می‌کند، گاهی پول خود را برای دیگری هزینه می‌کند و گاهی پول دیگری را برای دیگری هزینه می‌کند، بدترین مدل هزینه جایی است که انسان پولی که به وی تعلق ندارد را برای حوزه‌ای که ارتباط با وی ندارد، هزینه کند.
ابوترابی گفت: در سیستم دولتی ما، پولی که تعلق به من ندارد به امری که مستقیم مرتبط به من نیست، هزینه کرده و اینجاست که مسائل فراوانی خلق می‌شود.
وی اعلام کرد: ما امروز ضعف بهره‌وری و عدم مدیریت خود را در افزایش بودجه‌ها جست‌وجو کرده و می‌خواهیم با آن ضعف خود را جبران کنیم و ضعف خود را پنهان می‌کنیم و این از مسائل بودجه نفتی است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به ارتقای بهره‌وری کمک کند، حضور نهاد کارآمدی مانند نظام مهندسی است بنابراین خواهشمندیم سطح دانش، اخلاق و انضباط در این نهاد ارتقا یابد و این موضوع می‌تواند به کشور کمک کند و راه را برای توسعه کشور و مدل‌سازی هموار کند.
وی گفت: باید نظام مهندسی تصمیم بگیرد در مواردی که مسئولی در نظام مهندسی به مسئولیت قانونی خود عمل نمی‌کند سخت‌ترین برخورد و مجازات صورت گیرد و این امر به واسطه اهمیت مسئولیت نظام مهندسی است و نقشی که برخورد در ارتقای جایگاه و حفظ شخصیت نظام مهندسی کشور ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول