اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به همت موسسه آینه داران لقای آلا؛

نرم افزار جامع سادات تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه خیریه آینه داران لقای آلا گفت: نرم افزار جامع اطلاعات انساب شناسی و کتاب شناسی سادات در آینده نزدیک تدوین خواهد شد.

نرم افزار جامع سادات تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا دیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: موسسه خیریه آلا در سال 88، همزمان با نیمه شعبان در اصفهان با هدف آغاز یک سری فعالیت‌های جدید فرهنگی و پرداختن به زمینه‌های مجهول فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: این موسسه که امروز چندین زیر مجموعه دارد، در بدو آغاز به کار از حمایت بسیاری از فضلای حوزه علمیه اصفهان مانند حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری برخوردار شد.
دیانی ابراز کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده توسط این موسسه می‌توان به راه‌اندازی کلینیک مراقبت‌های تسکینی، راه‌اندازی مدرسه علیمه خاتم الاوصیا در قم، راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی انتخاب و راه‌اندازی طرح سادات، اشاره کرد.
وی ادامه داد: از جمله طرح‌های در دست اقدام موسسه آلا نیز می‌توان طرح تاسیس مجتمع فرهنگی چند منظوره، طرح مستند خیرین و تاسیس مدرسه آموزشی طلاب خارج از کشور را نام برد.
مدیر موسسه خیریه آینه داران لقای آلا ادامه داد: در سال جاری نیز در نظر داریم در ادمه روند بهبود فعالیت‌های سازمانی در توسعه فعالیت‌های مدرسه خاتم الاوصیا بکوشیم.
وی افزود: همچنین راه‌اندازی مرکز آموزش و ارتباطات بین‌الملل، بستر سازی برای احداث مجتمع مدارس انتخاب در اصفهان، راه‌اندازی طرح سادات در پنج استان کشور و راه‌اندازی چند رشته جدید در دانشگاه انتخاب، از جمله برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده در سال جاری است.
دیانی اظهار داشت: این موسسه در نظر دارد در راستای تاسیس مدارس علمیه و تربیت عالم متخلق و پاسخگو و تربیت مبلغین توانمند برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی تلاش کند.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف موسسه آلا، تاسیس مراکز دانشگاهی و پژوهشی به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و تاسیس مدارس داخل و خارج از کشور برای تربیت دانش‌آموزان مستعد مطابق با فرهنگ اسلامی است.
مدیر خیریه آینه داران لقای آلا با اشاره به اینکه در دوره صفوی مراکزی در سراسر کشور وجود داشته که مخصوص رسیدگی به امور طلاب بودند، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با جمع آوری اطلاعات سادات در سراسر ایران این مراکز را احیا کنیم.
وی با اشاره به اینکه این موسسه در نظر دارد مرکز جامعی در زمینه امور مادی و معنوی سادات راه‌اندازی کند؛ ادامه داد: از دیگر برنامه‌های موسسه والا تولید نرم افزار جامع اطلاعاتی در زمینه سادات است که به وسیله آن سادات می‌توانند در زمینه نسب شناسی خود اطلاعات کامل را به دست بیاورند.
وی گفت: در این نرم افزار همچنین کتب مربوط به سادات از هزار و 400 سال پیش تا امروز از سراسر جهان گردآوری خواهد شد.
دیانی در پایان افزود: از تمام کسانی که در زمینه شجره‌نامه‌های سادات و کتب مربوط به آنان اطلاعاتی در اختیار دارند دعوت می‌کنیم برای بهتر انجام شدن این کار، در این زمینه با موسسه آلا همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول