اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

آمانو در گزارش خود به مثابه مامور سیا عمل کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آمانو در گزارش جدید خود به مثابه یک مامور سازمان سیا و وزارت‌‌ خارجه آمریکا عمل کرده و هیچ‌گونه استقلالی در نوشتن این گزارش نداشته است.

آمانو در گزارش خود به مثابه مامور سیا عمل کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: گزارش جدید آمانو یک گزارش کاملا سیاسی است که با هدف وادار کردن ایران به خواسته‌های آمریکا توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشته شده است.
وی با بیان اینکه این گزارش یک گزارش فنی و حقوقی نبوده و کاملا معطوف به اهداف و امراض سیاسی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خیال خام خود فکر می‌کنند می‌توانند با متهم کردن ایران به تولید سلاح‌های هسته‌‌ای مانع از ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای شوند، اما غافل از آنند که دولت و مردم ایران بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.
 
* آمریکا امروز نیازمند خلق یک دشمن موهوم است
نماینده مردم دلیجان و محلات با تاکید بر اینکه دخالت رژیم صهیونیستی در تنظیم این گزارش به خوبی آشکار است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی چهار روز قبل از انتشار این گزارش از مفاد آن کاملا آگاه بود و از آن حمایت کرد که این نشان می‌دهد گزارش آمانو دست‌پخت رژیم صهیونیستی و سردمداران اسرائیلی است.
سلیمی کاهش تاثیر جنبش وال‌استریت را یکی از اهداف آمریکا برای تنظیم این گزارش دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا امروز نیازمند خلق یک دشمن موهوم است، آمریکایی‌ها همواره با ترساندن مردم از یک دشمن، پیوسته بر آنها حکومت کردند و امروز به دنبال تراشیدن یک موجود ترسناک برای ادامه روند حکومت خود بر مردم هستند.
وی افزود: در زمان شوروی سابق آمریکا مردم را از شوروی ترساند و به این وسیله بر آنها حکومت کرد و امروز به دنبال این است با ترساندن مردم از ایران، جنبش وال‌استریت را کنترل و متوقف کند.
نماینده مردم دلیجان در مجلس گفت: آمریکا در بعد سیاسی امروز در خاورمیانه سنگر‌های خود را یکی بعد از دیگری از دست می‌دهد، موج بیداری اسلامی توانسته تا قلب نقاط استراتژیک امریکا نفوذ کند و سنگرهای آمریکا را یکی پس از دیگری به تسخیر خود در آورد به همین دلیل آمریکا نیازمند عنصر ایران‌هراسی برای کنترل این موج فزاینده است.
 
* اوج‌گیری موج بیداری اسلامی بی شک از انقلاب اسلامی است
سلیمی ابراز داشت: اوج‌گیری موج بیداری اسلامی از نظام اسلامی ایران امری است که بر کسی پوشیده نیست، آمریکا‌یی‌ها می‌خواهند محور و ام‌القرای این حرکت اسلامی را با یک چالش جدید مواجه کنند تا بتوانند این موج فزاینده را کنترل کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا به شیر پیری که توان انجام هیچ کاری را ندارد تبدیل شده است، گفت: امروز از یک طرف همه شاهد زوال آمریکا هستند و از سوی دیگر مولود شوم آنها نیز یک رژیم رو به نابودی است که نفس‌های آخر خود را می‌کشد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی مانند یک بیماری است که دچار مرگ مغزی شده و آمریکا می‌خواهد این بیمار مرگ مغزی را با نفس‌های مصنوعی چند صباحی زنده نگه‌ دارد که یکی دیگر از اهداف این گزارش تنفس مصنوعی برای زنده نگه‌داشتن رژیم صهیونیستی است.
سلیمی با اشاره به اینکه برای این گزارش هیچ سندی ارائه نشده است، یادآور شد: سندهای ادعایی آمانو همان سندهایی است که آمریکا در زمان البرادعی ادعا می‌کردند، چرا که هیچ سند معتبری در این زمینه در دست ندارند.
وی گفت: این گزارش یک نوع فریب‌کاری بین‌المللی است که به همین علت موجب ایجاد موج اعتراض در بین کشورهای غیر متعهد و روسیه و چین شده است.
 
*آمانو با این گزارش وجدان خود را ارزان فروخت
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: آمانو با این حرکت حیثیت خود را زیر سئوال برد و ای کاش خود را به این ارزانی به آمریکا و صهیونیسم نمی‌فروخت و به جای پول، وعده  پست و مقامی که از آنها گرفته وجدانش را به کار می‌انداخت.
سلیمی در ادامه با اشاره به ایجاد پایگاه‌های جاسوسی در کشورهای همسایه ایران گفت: آمریکا به دنبال این است که با یک قیچی دو لبه کشور ما را تحت فشار قرار دهد، لبه اول تهدیدات نظامی است که چماق را پیوسته بالای سر ما نگاه دارد تا مردم از خواسته به حق خود که چیزی جز استقلال، آزادی، قطع سلطه ابرقدرت‌ها، ممانعت از به یغما بردن ثروت ملی و داشتن انرژی صلح‌آمیز‌ هسته‌ای نیست، دست بردارند.
وی گفت: تصور آمریکا این است که مردم ایران را می‌توان با تهدید از صحنه خارج کرد، اما زهی خیال باطل که چنین نیست و نخواهد بود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: یک لبه از این پیچی پیوسته همین تهدیدها بوده که گاهی در قالب تهدیدات شفاهی، گاهی در قالب ایجاد پایگاه‌های جاسوسی، گاهی با ایجاد پایگاه‌ در جوار مرزها و گاهی در قالب تجهیز گروه‌های معاند مانند پژاک و غیره خود را آشکار می‌کند.
سلیمی تصریح کرد: لبه دوم قیچی آمریکا که از آن استفاده می‌کرد تا کشور ما را با چالش مواجه کند استفاده از تهدیدات نرم همزمان با تهدیدات سخت است که از طریق ایجاد جنگ‌‌های روانی بتواند اهداف خود را دنبال کنند.
 
* حربه‌های نخ نما نمی‌تواند ملت ما را از صحنه خارج کند
وی با تاکید بر اینکه انتشار گزارش جدید آمانو در راستای راه ‌انداختن جنگ روانی جدید بر علیه کشور است، گفت: آمریکایی‌ها با این جنگ به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند، این حربه‌ها برای مردم ما شناخته شده است و آنها از این حربه‌های نخ نما شده نمی‌توانند برای خارج کردن ملت ما از صحنه اقدام کنند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامون اهداف نظامی آمریکا بر علیه ایران گفت: امروز ایران از قدرت پاسخگویی قاطع و کوبنده به آنها برخوردار است و اگر آنها دست به کوچک‌ترین اشتباهی علیه جمهوری اسلامی ایران بزنند، اولین اشتباه آنها آخرین اشتباهشان خواهد بود.
سلیمی تاکید کرد: بدون شک در صورت حمله نظامی به ایران پاسخ ملت پاسخی کوبنده، سریع و پشیمان کننده خواهد بود و آنها خود به خوبی این حقیقت را می‌دانند.
وی تصریح کرد: زمانی که رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله تن به شکست می‌دهد، زمانی که در برابر حماس در هم کوبیده می‌شود و حیثیت نظامی‌اش زیر سئوال می‌رود بدون شک در برابر ایران قدرتمند و با عظمت از صفحه روزگار محو خواهد شد.
سلیمی ادامه داد: امروز آمریکا و صهیونیسم ترسوتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران دست به اقدام نظامی بزنند زیرا به خوبی می‌دانند که اگر علیه ایران دست به اقدامی بزنند ملت ایران سیلی محکمی به آنها خواهد زد که تمام آرواره‌های آنان را درهم بشکند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول