اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار پارس‌آباد:

ثبات سکونت در روستاها محصول برقراری رفاه است

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: ثبات سکونت و اقامت در مناطق روستایی محصول افزایش اعتبارات و افزودن بر رفاهیات ساکنان این مناطق است.

ثبات سکونت در روستاها محصول برقراری رفاه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه ستاد توسعه و عمران روستایی در پارس‌آباد اظهار داشت: اگر نتوانیم امکانات رفاهی همچون تامین آب، ‌برق، گاز و خدمات ارتباطی و راه مناسب را در اختیار روستاییان قرار دهیم هرگز موفق نخواهیم شد سکونت روستایی را تثبیت کنیم.
وی ابراز داشت: یکی از برجسته‌ترین ویژگی برنامه توسعه توجه ویژه و جدی به توسعه مناطق روستایی و محروم است که در استان اردبیل به همت استاندار ستادی نیز در این زمینه با هدف توسعه مناطق روستایی و محروم شکل گرفته و مدیران اجرایی موظف هستند ماهانه گزارشی از روند خدمات‌رسانی به این مناطق را اعلام کنند.
این مسئول یکی از معضلات جدی مناطق روستایی را مهاجرت‌های بی‌رویه و بیشتر به دلیل بیکاری‌های مزمن اعلام کرد و افزود: اگر نتوانیم اشتغال مناسب و متناسب با شرایط توسعه روستا برای بیکاران به ویژه فارغ‌ا‌لتحصیلان دانشگاهی فراهم کنیم مهاجرت دامنه جدید‌تری به خود می‌گیرد و این بار شاهد مهاجرت نسل جوان از روستاها خواهیم بود و روز به روز بر نسل پیر روستاها افزوده می‌شود.
فرماندار پارس‌آباد عمده مشکلات روستاییان این شهرستان را تامین آب شرب بهداشتی، گازرسانی و راهسازی مناسب اعلام کرد و گفت: خدمات‌رسانی به روستاییان و ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و عمومی در روستاها سبب ماندگاری این قشر در آن مناطق شده و از مهاجرت‌های بی‌رویه نیز جلوگیری می‌شود.
کریمی ضرورت تکمیل مجتمع‌های آبرسانی به ویژه پروژه ملی تصفیه‌خانه آب شرب اصلاندوز را یادآور شد و ابراز داشت: انتظار داریم با تخصیص اعتبار مناسب و کافی این پروژه در کمترین زمان به بهره‌برداری رسیده و استفاده از آن آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز اولویت اصلی این شرکت را آبرسانی در قالب مجتمع‌ها به روستاهای پر جمعیت با اولویت اول و روستاهای متوسط و کم جمعیت با اولویت‌های دوم و سوم اعلام کرد.
پرویز عباسی بیان داشت: ما نیز معتقد هستیم در اغلب مناطق روستایی با مشکل آب مواجه هستیم اما برطرف شدن آن نیاز به حمایت و همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی دیگر و خود مردم دارد.
وی با انتقاد از انشعابات غیر‌مجاز روستایی و استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، باغی و دامی، گفت: روستاییان در حد توان و بضاعت خود باید از این کار ممانعت کرده و به گرانقدر و بی‌بدیل بودن این میراث ارزشمند واقف باشند.
این مسئول برخورد جدی با انشعابات غیر‌مجاز را یکی از برنامه‌های در دستور کار این شرکت توصیف کرد و بیان داشت: کمبود آب آشامیدنی بهداشتی در اغلب روستاهای پارس‌آباد مشهود است اما با بهره‌‌برداری از سه مجتمع آبرسانی در این شهرستان بخش زیادی از این مشکلات برطرف می‌شود.
وی در پایان سخنان خود از پیشرفت 85 درصدی مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد خبر داد و افزود: امسال برای این پروژه شش میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که بخشی از آن تاکنون جذب شده و در حال پرداخت شدن است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول