اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با سفر به شهر نمونه بین‏المللی گردشگری شهمیرزاد؛

رئیس مجلس از بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان دیدن کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به شهر نمونه بین‏المللی گردشگری شهمیرزاد، از بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان در این منطقه دیدن کرد.

رئیس مجلس از بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان دیدن کرد
به گزارش خبرنگار اعزامی دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان به مهدیشهر، علی لاریجانی عصر امروز در جریان سفر به استان سمنان، به شهرستان مهدیشهر و سپس شهر نمونه بین‏المللی گردشگری شهمیرزاد در 30 کیلومتری سمنان رفت و از بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان در این منطقه دیدن کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استقبال مسئولان استان سمنان و شهرستان مهدیشهر، به شهمیرزاد رفت و از بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان که در این منطقه واقع شده است، دیدن کرد.
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در خلال این مراسم اظهار داشت: بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان، بیش از 750 هکتار وسعت دارد.
وی ادامه داد: سازمان خوار و بار جهانی موسوم به فائو نیز این مسئله را تایید کرده که این باغ، بزرگ‏ترین باغ گردو در جهان است.
کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان نیز در گفت‏وگو با فارس، از برداشت گردو به روش مکانیزه برای نخستین بار در این استان در مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد خبر داد.
لطف‏الله رضایی در این باره گفت: در این روش از دستگاه شیکر استفاده شد که نسبت به روش سنتی از قابلیت و کارآیی مناسب تری برخوردار است.
وی افزود: در روش مکانیزه ضمن افزایش سرعت عمل در برداشت محصول، به درخت گردو نیز آسیبی وارد نمی‏شود.
کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: در این روش که برخی از دستگاه‏ها مجهز به توری جمع‏آوری هستند، ضمن تکان دادن درخت، محصول هر درخت در فاصله زمانی شش تا 10 دقیقه برداشت می‏شود که این زمان تقریبا یک سوم روش سنتی است.
رضایی خاطرنشان کرد: کار برداشت محصول به روش مکانیزه شی در بزر‏گ‏ترین باغ گردوی جهان با 750 هکتار وسعت در شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر صورت گرفته است.
وی وسعت باغ‏های گردوی استان را بیش از 2 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: از این مقدار نزدیک به 700 هکتار بارور و بقیه غیربارور است.
از باغ‏های گردوی استان سمنان که در مناطق شمالی این استان وجود دارد، سالانه بیش از 2 هزار تن محصول برداشت می شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول