اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

بدهی 55 میلیاردی جایگاه‌های سی‌ان‌جی شهرداری قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: بدهی 55 میلیارد ریالی جایگاه‌های سی‌ان‌جی که امروز توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود، قابل قبول و پذیرش نیست.

بدهی 55 میلیاردی جایگاه‌های سی‌ان‌جی شهرداری قابل قبول نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در نشست با جمعی از شهرداران شهرهای استان اردبیل اظهار داشت: این بدهی‌ها به سرعت در حال پرداخت شدن و تسویه حساب با شرکت گاز است تا مبادا بیش از این شاهد گرفتاری و مشکلات برای جایگاه‌های سی‌ان‌جی و خدمات‌رسانی به مردم باشیم.
وی با اعلام این‌که بیش از 30 جایگاه در استان اردبیل با مدیریت شهرداری‌ها ارایه خدمات می‌کنند، تصریح کرد: ما انتظار داریم که شهرداری‌ها به موقع قبض گاز خود را پرداخت کنند چرا که آنها از مشتریان خود نقداً پول گاز مصرفی را دریافت می‌کنند و باید نقداً نیز آن را در اختیار شرکت گاز قرار دهند تا مبادا مشکلی در ارایه خدمات جایگاه‌های سی‌ان‌جی به مردم به وجود آید.
بیگدلو خاطر نشان کرد: مشکل برخی از جایگاه‌های غیردولتی نیز که به دلیل بدهی به شرکت گاز تعطیل شده بودند، به تدریج در حال برطرف شدن است و از جایگاه‌داران سی‌ان‌جی استان انتظار داریم با پرداخت به موقع قبوض گاز خود اجازه دهند ارایه خدمات به شکل مناسب انجام شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود از شهرداران خواست تا در مهلت باقی‌مانده به سرعت اما با تدبیر و برنامه‌ریزی درست بودجه سالیانه خود را تدوین کرده و برای مصوب شدن در شوراها تا اوایل بهمن ماه آن را برای تصویب نهایی تقدیم شوراهای اسلامی شهر کنند.
وی با یادآوری این‌که در اداره نظام شهرداری‌ها باید تاکید و تکیه بیشتر بر کسب منابع پایدار باشد، اضافه کرد: ما هرگز با تکیه بر درآمدهای اندک و محدود عوارض و یا صدور پروانه نمی‌توانیم شهرداری‌ها را اداره کنیم بلکه نیازمند توسل آنها به درآمدهای مستمر و پایداری هستیم تا آنها بتوانند خدمات شهری مناسبی را ارایه کنند.
بیگدلو ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری را یادآور شد و گفت: براساس آیین‌نامه 37 ماده مدیریت واحد شهری ما باید تمام خدمات‌رسانی خود را سازماندهی شده انجام دهیم و با محقق شدن مدیریت واحد شهری خدمات شهرداری نیز کیفی‌تر و مناسب‌تر ارایه می‌شود.
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: تمامی امور شهری از جمله خدمات شهری، آموزشی، امور فرهنگی، بهداشت و سلامت و خدمات اجتماعی، رفاه شهری، امور ورزشی و... تحت مدیریت شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.
بیگدلو به سنگینی وظایف و مسئولیت شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: کمسیون ماده 77 می‌تواند اهرم فشار برای مدیریت شهری در مسیر احقاق حق و حقوق شهرداری‌ها باشد و شهرداران باید برای فعال‌تر و پویاتر شدن این ماده نسبت به احیا و فعال‌سازی آن اقدام کنند.
وی ضرورت آموزش‌های مستمر در حوزه مدیریت شهری را برای شهرداران یادآور شد و تصریح کرد: اگر منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تعریف شود باید به آن منبع نگرش اقتصادی داشته باشیم و با اعمال سیاست‌های غلط و ایجاد هزینه‌های جاری توجیه اقتصادی پروژه را زیر سئوال نبریم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول