اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

3 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: هم اکنون بیش از 3 هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور شناسایی شده است.

3 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید منصور رسول‌نژاد عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون بیش از 3 هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور شناسایی شده است، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم تا پایان سال 92 بتوانیم با جذب اعتبارات این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: با احتساب 600 میلیارد تومان اعتبار وزارت ورزش و جوانان اولویت را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم اما بر اساس اعتباری که نیاز داریم موجودی ما کمتر از یک‌ دهم آن چیزی است که به آن نیاز داریم.
رسول‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان و شکل‌گیری وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما در چارت جدید شش معاونت داریم که دو معاونت آن مربوط به امور جوانان و دو معاونت ورزشی و در کنار آن دو معاونت عمومی را نیز در وزارت جدید شاهد هستیم.
این مسئول اضافه کرد: تا دو هفته آینده بر اساس این چارت معاونت‌ها معرفی و کارها بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیش‌بینی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در اغلب استان‌ها مدیران کل ورزش و جوانان از بین مدیران کل سابق تربیت بدنی انتخاب شده‌اند، ادامه داد: در برخی از استان‌ها نیز از نیروهای سازمان امور جوانان استفاده کردیم.
رسول‌نژاد در ادامه سخنان خود به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما کمبود اعتبار و بودجه است که به دلیل نبود دخالت این وزارتخانه در بودجه‌ریزی امسال و برنامه پنجم به دلیل معرفی دیرهنگام وزیر ما نتوانستیم به حد کافی و به شکل مناسب تزریق اعتبار را شاهد باشیم.
به گزارش فارس، معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: همین امر سبب شد تا کمک‌های ما به استان‌ها کمتر بوده و نتوانیم بودجه کافی را به وزارت ورزش و جوانان قرار دهیم و در بسیاری از استان‌ها مدیران کل ما زیر فشار بودند.
رسول‌نژاد به تعامل خوب با مجلس و دولت در تنظیم بودجه سال آینده و توجه ویژه به بخش ورزش و جوانان تصریح کرد: ما مصمم هستیم در قالب بودجه سال آینده حداقل با 3 هزار میلیارد تومان جذب اعتبار نیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و نیم دیگر را نیز در سال 92 اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: ‌تا زمانی که در استان‌ها نیاز به توسعه مکان‌های ورزشی است، از اجرا و آغاز پروژه‌های جدید خودداری می‌‌کنیم و بیشتر قوت و توان خود را برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام می‌گذاریم.
رسول‌نژاد یکی از مشکلات اصلی ورزش استان اردبیل را با وجود استعدادهای بالا و توانمندی ورزشکاران نبود اسپانسرهای مناسب و در حد کافی توصیف کرد و ادامه داد: ما در دو سفر به این استان به روشنی دریافتیم که اردبیل از استعداد بسیار مناسب ورزشی برخوردار است و تنها به حمایت مالی و جذب اسپانسر نیاز دارد تا بتواند توانمندی خود را بیش از گذشته نشان دهد.
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ‌ما قرار است مرکز استعدادیابی را در وزارت و به تبع آن در تمام اداره کل‌های ورزش و جوانان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم به موقع استعدادهای ورزشی را شناسایی و از توانمندی آنها بهره بگیریم.
رسول‌نژاد به تعامل خوب این وزارتخانه با آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: ما قرار است با تعامل و همکاری این مجموعه‌ها برای شکوفایی استعدادها برنامه‌ریزی مستمر، مناسب و شایسته را داشته باشیم.
وی در پایان از سال 91 به‌عنوان سال جهش فعالیت‌های ورزشی در کشور یاد کرد و افزود: امیدواریم در یک همت جمعی و کار گروهی بتوانیم این اهداف را پیاده کنیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول