اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایاب سد ستارخان صورت گرفت؛

تجهیز 5 هزار هکتار از اراضی اهر به سیستم آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: با توسعه پایاب سد ستارخان اهر که هم اکنون بیش از 5 هزار هکتار از اراضی پایین دست این سد به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده‌اند.

تجهیز 5 هزار هکتار از اراضی اهر به سیستم آبیاری تحت فشار
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی بعد از ظهر امروز در در دیدار با جمعی از کشاورزان این شهرستان، اراضی کشاورزی شهرستان اهر را یکی از محورهای مهم توسعه در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: با توسعه پایاب سد ستارخان اهر که هم‌اکنون بیش از 5 هزار هکتار از اراضی پایین دست این سد به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده‌اند شهرستان اهر و مناطق اطراف خود را به یک باغ شهر تبدیل کرده است.
صدیقی افزود: با تسهیلات ویژه دولت و اعطای وام‌های کم‌بهره و بلاعوض در این بخش اکثر اراضی دیم در بخش کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری مدرن و مجهز به فناوری روز تبدیل شده‌اند و هم‌اکنون اکثر باغات و اراضی پایین دست با بهره‌مندی از آب این سد باغات میوه و اراضی کشاورزی توسعه قابل توجهی یافته‌اند.
رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی برگزاری جشنواره‌های کشاورزی را در شناساندن محصولات تولیدی منطقه و بازار مناسب برای تولیدات و درآمدزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با فعال شدن دبیرخانه جشنواره محصولات کشاورزی در محل جهاد کشاورزی شهرستان اهر با تقویم زمانی مشخص برای هر یک از محصولات تولیدی اجرای این جشنواره‌ها در شهرستان اهر نهادینه شده است.
وی، اولویت قراردادن تولید محصولات کشاورزی بیشتر و با کیفیت را بهترین پاسخ برای نامگذاری سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری دانست.
صدیقی، یکی از اولویت‌های شهرستان را  بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: در این راستا در صدد حل مشکلات بخش کشاورزی با همکاری خود کشاورزان در زمینه‌های مختلف از جمله احداث جاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار اراضی و  استفاده بهینه از منابع موجود و به خصوص آب مصرفی کشاورزی هستیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول