اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها:

تاریخ مصرف دموکراسی توخالی غرب تمام شده است

خبرگزاری فارس: نماینده قم در شورای عالی استان‌ها گفت: تاریخ مصرف دموکراسی دروغین و توخالی غرب تمام شده است.

تاریخ مصرف دموکراسی توخالی غرب تمام شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل روابط عمومی شورای اسلامی استان قم، علی قاسمی ورجانی با اشاره به جنبش ضد سرمایه‌داری در اروپا و آمریکا اظهار کرد: مردم اروپا و آمریکا امروز به این نتیجه رسیده‌اند که دموکراسی توخالی که سران نظام سرمایه‌داری صدها سال است توسط آن مردم را فریب داده و بر آنان حکومت کرده‌اند، دروغین و بدون پایه و اساس است.
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد بعد از چند قرن که غرب‌زدگی در شرق رواج داشته است، امروز شرق‌زدگی در غرب رواج پیدا کرده و مردم خواهان پایان یافتن حکومت نظام سرمایه‌داری در این مناطق هستند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به اینکه جنگ‌افروزی و تجاوز به کشورها، خواسته مردم آمریکا و اروپا نیست، ادامه داد: افرادی که در کشورهای آمریکایی و اروپایی با شعارهای بسیار زیبا و فریبنده روی کار می‌آیند، بعد از تصاحب قدرت به هیچ کدام از آن شعارها عمل نکرده و مردم نیز نمی‌توانند نظارتی بر کار آنها داشته باشند و این یکی از نواقص بزرگ دموکراسی غربی است که امروز مردم آن مناطق بیدار شده و دیگر زیر بار حکومت این افراد نمی‌روند.
وی تصریح کرد: احزاب نیز در غرب کارایی خود را از دست داده و تبدیل به بنگاه‌های تبادل قدرت شده اند و آنان نیز نمی‌توانند هیچ نظارتی بر کار سردمداران و صاحبان حکومت داشته باشند.
قاسمی ورجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ضرورت وجود یک نظارت بالادستی در حکومت‌های غربی و آمریکایی به شدت احساس می‌شود، ادامه داد: امروز مردم کشورهای غربی و آمریکا به سمت مدل حکومتی که بیش از 30 سال قبل حضرت امام (ره) آن را در ایران اسلامی به رفراندوم گذاشت، سوق پیدا کرده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده برای کشورهای غربی و آمریکا و افول دموکراسی غربی، امروز ضرورت وجودی ولایت فقیه بیش از پیش برای همگان اثبات شده است.
وی با تاکید بر اینکه حضرت امام (ره) چند سال پیش انحطاط و سقوط جوامع غربی را پیش‌بینی کرده بود، بیان کرد: پیش‌بینی‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در حال ظهور و بروز است و بعد از فروپاشی حکومت‌های دیکتاتوری منطقه، این موج به کشورهای اروپایی و آمریکایی رسیده و نظام سرمایه داری نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
عضو شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در منطقه اشاره و عنوان کرد: تفاوت انقلاب‌های منطقه با انقلاب اسلامی ایران این است که مردم ایران هم می‌دانستند چه نمی‌خواهند و هم می‌دانستند چه می‌خواهند و نسخه مشخصی هم برای آن چیزی که می‌خواستند در اختیار داشتند.
قاسمی ورجانی گفت: مشکلی که امروز در انقلاب‌های به وجود آمده در منطقه وجود دارد این است که مردم این کشورها می‌دانند که چه نمی‌خواهند و در این امر اتفاق نظر دارند و همین علت هم دلیل وحدت و پیروزی آنان شد ولی به صورت مشخص نمی‌دانند که چه می‌خواهند و به نظر می‌رسد که این امر به یک تهدید برای انقلاب‌های منطقه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: عدم وجود یک رهبری واحد معنوی به شدت در این انقلاب‌ها احساس می‌شود و امید می‌رود که مردم و مسئولان انقلاب‌هایی که در کشورهای اسلامی به وجود آمده است، قبل از اینکه عوامل استعمار و استکبار انقلاب‌های آنان را به نفع خود مصادره کنند، فکری اساسی و جدی در این خصوص کنند.
قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای این کشورها باشد تا بتوانند با استفاده از این الگو، روپای خود ایستاده و بدون حضور کشورهای غربی و آمریکایی، کشور خود را به سمت قله‌های پیشرفت هدایت کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول