اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند خبر داد:

اجرای طرح" در محضر قرآن"در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از اجرای طرح "در محضر قرآن" در مدارس ابتدایی و مجتمع آموزشی و پرورشی این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح" در محضر قرآن"در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی صبح امروز در بازدید از مدارس ابتدایی بیرجند اظهار داشت: طرح در محضر قرآن راهی به سوی توسعه انس با قرآن کریم و گام مؤثری در راستای رفع مهجوریت از قرآن در آموزش و پرورش است.
وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد بستر مناسب برای انس با قرآن و احیای سنت اسلامی خواندن روزانه قرآن کریم، رشد تربیت قرآنی از طریق توسعه سواد قرآنی، ارتقای صلاحیت‌های علمی و مهارتی معلمان دوره ابتدایی در آموزش قرآن و تقویت نقش معلمان دوره ابتدایی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی دانست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: مخاطبان داوطلبانه به صورت خودآموز توانایی خود را در خواندن روزانه قرآن از روی مصحف کامل و ترجیحاً با رسم‌الخط ساده و درک معنای آیات ساده و پرکاربرد قرآن کریم با استفاده از کتاب‌های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن که محور اساسی انس با قرآن کریم هستند ارتقا می‌بخشند.
زمانی با اشاره به اینکه معلمان، مدیران و سایر کارکنان مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی مخاطبان طرح در محضر قرآن هستند، ادامه داد: ثبت‌نام از داوطلبان و تکمیل فرم میثاق‌نامه و جمع‌آوری آنها، خواندن روزانه قرآن، درک معنای عبارات و آیات ساده و تشکیل حلقه انس با قرآن کریم از جمله فرآیندهای اجرای این طرح است.
وی تاکید کرد: همکاران شرکت‌کننده در این طرح علاوه بر بهره‌مندی از برکات معنوی قرآن کریم می‌توانند در دوره‌های ضمن خدمتی که در این زمینه پیش‌بینی می‌شود، شرکت کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول