اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس نظام پزشکی مشهد مطرح کرد:

شاخصی برای مقابله با زیرمیزی نداریم/ سلامت روی شیب سقوط

خبرگزاری فارس: رئیس نظام پزشکی مشهد با اشاره به نبود شاخصی برای مقابله با پدیده زیرمیزی، گفت: به دلیل مشخص نبودن تعرفه‌های پزشکی، سلامت را در شیب سقوط قرار گرفته و اگر به داد حوزه سلامت در کشور نرسیم، در آینده‌ای نه چندان دور این سقوط بیشتر می‌شود.

شاخصی برای مقابله با زیرمیزی نداریم/ سلامت روی شیب سقوط
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مصطفی مهرابی‌بهار صبح امروز در نشست خبری که در محل سازمان نظام مهندسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برای تعیین تعرفه‌های سازمان نظام پزشکی و به منظور رعایت حقوق مردم و پزشکان و نیز افزایش منطقی قیمت‌ها کمیته‌ای تشکیل شد که در نهایت منجر به اعلام تعرفه‌های جدید شد.
رئیس نظام پزشکی مشهد افزود: بر این اساس و با توجه به اینکه هیچ گونه تعرفه‌ای برای بخش دولتی و خصوصی وجود ندارد، با چه شاخص و معیار باید به مقابله با پدیده زیرمیزی رفت و چگونه می‌توان گفت که این پزشک از بیمار بیش از آنچه که باید اخذ کند مطالبه کرده است.

*تعرفه جدید بیشتر از تعرفه قبلی نظام پزشکی
وی ادامه داد: پس از اعلام تعرفه‌های جدید آنچه که در نرخ‌های اعلامی نمایان بود این است که در نرخ‌های اعلام شده از سوی کمیته نه تنها قیمت‌ها کاهش نیافت بلکه از نظر قیمت در قیاس با نرخ‌های اعلامی از سوی سازمان نیز بیشتر بود.
مهرابی‌بهار افزود: پس از گذشت مدتی تعرفه‌های اعلامی بخش دولتی نیز از سوی معاون اول رئیس ابطال شد و در حال حاضر نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی هیچ گونه تعرفه‌ای وجود ندارد.
رئیس نظام پزشکی مشهد اظهار داشت: نبود تعرفه پزشکی بستر را برای بی‌نظمی‌ها در نرخ‌ها و دریافت‌های هزینه‌های درمان فراهم می‌کند چرا که نرخ و میزان مشخصی وجود ندارد که بتوان از این بی‌نظمی‌ها جلوگیری کرد.
مهرابی‌بهار در بیان راهکار برای حل مشکل تعرفه‌های پزشکی اظهار داشت: در این راستا باید شورای عالی سلامت تشکیل شود و تعرفه‌های پزشکی را تعیین و مشخص کند.
رئیس نظام پزشکی مشهد در بیان بخش دیگری از مشکلات تعرفه‌های اعلام شده از سوی کمیته، گفت: یکی از ایرادتی که جامعه پزشکی در مورد تعرفه‌های اعلامی کمیته مطرح می‌ کرد، نبود تطابق تعرفه‌های اعلامی با نرخ تورم بود.

*سلامت روی شیب سقوط
وی خواستار توجه به بخش سلامت و نیازهای این بخش شد و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت سلامت در کشور با توجه به اقداماتی که انجام شده و مشخص نبودن تعرفه‌های پزشکی در شیب سقوط قرار گرفته است که در وضعیت کنونی اگر به داد حوزه سلامت در کشور رسیده نشود در آینده‌ای نه چندان دور این سقوط بیشتر می‌شود.
رئیس نظام پزشکی مشهد در ارتباط با تجمع پزشکان در یک محدوده خاص که سبب شده است مشکلاتی را برای مردم مشهد در ارتباط با دسترسی به پزشکان و مشکلاتی ترافیکی ایجاد کند، گفت: تجمع 80درصد بیمارستان‌ها در این محدوده مهم‌ترین علت این تجمع است.

*بسیاری از القاب تابلوهای پزشکان درست نیست
مهرابی‌بهار به تابلوهای پزشکان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به قراردادی که نظام پزشکی با شهرداری مشهد منعقد کرده است مقرر شده تابلوهای پزشکان با توجه به فرمت خاصی در سطح شهر نصب شود.
رئیس نظام پزشکی مشهد در ارتباط با القاب و عنوانی که پزشکان روی تابلوهای پزشکی نصب می‌کنند، گفت: بخش قابل توجهی از این القاب که روی تابلوهای پزشکی نوشته می‌شود صحت ندارد که با توجه به نصب تابلوهای جدید از این امر جلوگیری می‌شود.
وی افزود: حدود 70 درصد پزشکان عمومی فاقد مطب هستند که این رقم در میان پزشکان خصوصی حدود 30درصد است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول