اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد خبر داد:

حمایت ویژه از برگزیدگان جشنواره ملی ایده‌های برتر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور که در جشنواره ملی ایده‌های برتر برگزیده شوند به صورت ویژه حمایت خواهند شد.

حمایت ویژه از برگزیدگان جشنواره ملی ایده‌های برتر
عباس کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر در یزد بر لزوم توجه به ایده‌های برتر در جامعه تاکید کرد.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از دانشجویان این دانشگاه که در جشنواره ملی ایده‌های برتر شرکت کرده و ایده‌های آنان قابلیت تجاری‌سازی و تبدیل به محصول را داشته باشد و در این جشنواره برگزیده شوند، به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.
کلانتری با بیان اینکه تحقیقات بسیاری که شاید بنیادی نیز باشند در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند، افزود: هدف اصلی جشنواره ملی ایده‌های برتر باید بر اساس تجاری‌سازی و تبدیل ایده به محصول باشد.
وی با تاکید بر نقش مؤثر جشنواره ملی ایده‌های برتر در پدیدار شدن نخبگان اظهار داشت: بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها به دلیل آشنا نبودن با ضوابط و عدم امکان عرضه آنان بی‌نتیجه و عقیم می‌ماند، بنابراین این جشنواره می‌تواند در رفع این مشکل گام‌های موثری بردارد.
کلانتری در تبیین عقیم ماندن طرح‌ها و ایده‌ها افزود: بسیاری از افراد طرح‌های جدیدی دارند اما مکانی برای عرضه طرح آنان وجود ندارد و با ضوابط و روش‌های تجاری‌سازی کار آشنا نیستند، بنابراین طرح‌های آنان عقیم و بی‌نتیجه می‌ماند.
وی با اشاره به برخی دلایل عدم اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌ها ادامه داد: جشنواره ملی ایده‌های برتر برای افرادی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، فرصتی را فراهم می‌کند تا با زمینه‌ها و راهکارهای اجرای ایده‌ به محصول آشنا شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه این جشنواره فرصتی را فراهم می‌کند تا صاحبان ایده از حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها مطلع شوند، افزود: جشنواره ملی ایده‌های برتر در پیشرفت‌های علمی و کمک به نخبگان بسیار موثر خواهد بود.
کلانتری خاطرنشان کرد: نخبگان همیشه گله‌مند هستند که حمایت شایسته‌ای از آنان نمی‌شود که برگزاری این جشنواره گام موثری در حمایت از آنان خواهد بود.
وی بیان کرد: در برخی از جشنواره‌ها امکان عزیمت به تهران و ارائه ایده توسط همه و بررسی دقیق طرح‌ها توسط داوران فراهم نمی‌شود، بنابراین در جشنواره‌هایی این‌چنینی، ایده‌ها راحت‌تر عرضه و بهتر و دقیق‌تر بررسی می‌شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین خواستار برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بعد استانی شد و تصریح کرد: بهتر است جشنواره‌های استانی پیش از برگزاری جشنواره ملی برگزار و ایده‌های برگزیدگان جشنواره‌های استانی در مرحله ملی به نمایش گذاشته شود تا زمینه برای عرضه آسان‌تر ایده‌ها و بررسی دقیق‌تر آنان فراهم شود.
وی با تاکید بر تجاری‌سازی ایده‌ها به عنوان هدف اصلی برگزاری این جشنواره بیان کرد: اگر برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر با هدف تجاری سازی و تولید انبوه نباشد، نتیجه‌ای کاربردی نخواهد داشت.
کلانتری ادامه داد: باید در جشنواره ملی ایده‌های برتر زمینه‌ای فراهم شود تا ایده‌های کاربردی به محصول تبدیل شوند زیرا حرکت در این مسیر، آینده روشن و مناسبی را رقم خواهد زد.
وی همچنین با تاکید بر حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این جشنواره خاطرنشان کرد: باید کمیته‌ای از رؤسای دانشگاه‌های استان تشکیل و زمینه تبلیغات گسترده در محیط های دانشگاهی و حتی استانی در این کمیته با جمع‌آوری نظرات فراهم شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر را اقدامی مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: ایده‌های بسیاری به دلیل عدم حمایت رها می‌شوند بنابراین برگزاری این جشنواره باید هدف اصلی خود را تجاری‌سازی و تولید انبوه محصول قرار دهد و یکی از مسیرهایی باشد که به طرح‌ها جنبه کاربردی داده و ایده را به مرحله عمل می‌رساند.
نهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر آذرماه سال جاری در یزد برگزار می‌شود و مهلت ارسال ایده‌ها نیز تا 25 آبان‌ماه اعلام شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول