اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد؛

تکمیل عملیات چهارخطه محور نهاوند به دوراهی بروجرد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: تا پایان سال جاری عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور نهاوند به دوراهی بروجرد به پایان می‌رسد.

تکمیل عملیات چهارخطه محور نهاوند به دوراهی بروجرد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در بازدید از محورهای مواصلاتی نهاوند و نشست بررسی مشکلات این محورها اظهار داشت:  تا پایان سال جاری عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور نهاوند به دوراهی بروجرد به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: تاکنون 12 کیلومتر از این محور با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت شده همچنین مابقی مسیر عملیات زیرسازی شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کل مسیر نهاوند به دوراهی بروجرد با اعتباری کلی 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.
فرماندار نهاوند در مورد چهار خطه شدن محور نهاوند به آورزمان افزود: از هشت کیلومتر حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند عملیات طرح تعریض راه آورزمان به طول 4.5 کیلومتر آغاز شده و برای این طرح بیش از 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود.
وی در مورد چهارخطه شدن محور نهاوند به کرمانشاه افزود: طول مسیر 40 کیلومتر است که تاکنون با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال 14 کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است.
زارعی‌کوشا از وجود بیش از 390 کیلومتر راه اصلی و فرعی در حوزه استحفاظی نهاوند خبر داد و گفت: در دولت نهم و دهم بیش از صدها کیلومتر راه اصلی و فرعی به ویژه در روستاهای صعب‌العبور آسفالت شده که نقش قابل توجهی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها داشته و دارد.
وی با اشاره به ایجاد زیرگذر در مسیر روستای کفراش نهاوند واقع در پنج کیلومتری محور نهاوند به فیروزان تصریح کرد: عملیات اجرایی پل زیرگذر روستای کفراش نهاوند در سال جاری آغاز شده است.
فرماندار نهاوند با اشاره به اهمیت این طرح ابراز داشت: بعد از جلسه‌ای که با مردم روستای کفراش داشتیم قول حل مشکل سه راهی کفراش به جاده اصلی کرمانشاه را داده بودیم که خوشبختانه عملیات اجرایی پل زیرگذر روستای کفراش با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شده است.
وی در مورد ویژگی‌های این طرح اضافه کرد: طول این زیرگذر 33 متر و با حجم چهار متر عرض و چهار متر طول است که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرا و نصب قالب‌های پل در چند روز آینده به پایان برسد.
زارعی‌کوشا عنوان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن این منطقه و حجم ترافیکی بالای این طرح اجرا شده و با افتتاح این طرح مردم روستای کفراش، شهرک صنعتی نهاوند و قسمتی از مردم شهرک شهیدحیدری از آن بهره‌مند می‌شوند.
تقاطع جاده اصلی نهاوند کرمانشاه و روستای کفراش یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان است که به طور میانگین هر ماهه شاهد حوادث تلخ ترافیکی بوده که با نصب زیرگذر بخش زیادی از تصادفات منجر به جرح و فوت در حوزه شهرستان نهاوند کاهش می‌یابد.
این مسیر محل تردد زائران کربلای معلی است که از اقصی نقاط کشور قصد زیارت دارند و همواره دارای بار ترافیکی سنگینی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول