اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اهواز عنوان کرد:

اتخاذ تمهیداتی برای کاهش آبگرفتگی در اهواز

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: برای به حداقل رساندن خسارت و تبعات آبگرفتگی مناطق اهواز تمهیداتی اتخاذ شده است.

اتخاذ تمهیداتی برای کاهش آبگرفتگی در اهواز
علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: برای کاهش خسارات ناشی از آبگرفتگی معابر و مناطق اهواز در هنگام بارندگی تمهیداتی انجام شده است.
وی با اشاره به فقدان شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز گفت: بارش بیش از ۱۰ میلی متر در ساعت، هر ساله موجب آبگرفتگی شدید معابر در اهواز می‌شود که علاوه بر ایجاد مشکل برای شهروندان، تمام نیروهای شهرداری نیز باید برای رفع آن بسیج شوند.
عالی‌پور تصریح کرد: با اعتبارات موجود حل مشکل آبگرفتگی معابر در اهواز به طور کامل امکان ندارد، اما امسال سعی شده خسارت ناشی از معضل با انجام تمهیداتی به حداقل برسد و در این راستا در چهار نقطه بحرانی اهواز اقدامات عمرانی انجام شده است.
وی ابراز داشت: بلوار پاسداران حد فاصل شرکت ملی حفاری تا زیتون کارمندی، خیابان ۳۰ متری کیان آباد، خیابان‌های خرداد و میهن در کیانپارس، خیابان‌های نور و الهادی و خیابان فراهانی در مناطق چهار و شش همچنین بخش‌هایی از منطقه کوی یوسفی و پاداد شهر بیشترین آبگرفتگی را در زمان بارندگی در اهواز دارند که امسال تلاش‌هایی برای ایجاد آمادگی لازم به منظور کاهش آبگرفتگی در این مناطق صورت گرفته است.
معاون شهردار اهواز برگزاری مانور دفع آب‌های سطحی در اهواز (در روز جمعه) را از جمله اقدامات برای کاهش آبگرفتگی عنوان کرد و گفت: این مانور با هدف ایجاد آمادگی در مناطق هشت گانه شهرداری برگزار شده است.
وی بیان داشت: در این مانور نیروی انسانی، ابزار و ماشین آلات به منظور به حداقل رساندن خسارت ناشی از آبگرفتگی معابر مورد آزمون قرار گرفتند.
عالی‌پور یادآور شد: مانور دفع آب‌های سطحی با اعلام آماده باش تمام مناطق شهرداری از ساعت ۹ صبح آغاز شد و سه مرحله بازدید از ماشین آلات و پمپ‌های سیار، انواع مکنده، تانکر و خودروهای امدادی و نیروی انسانی؛ بازدید از تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ شهرداری و شرکت آبفای اهواز همچنین دستور رسیدگی و امدادرسانی به یک نقطه آبگیر فرضی در هر یک از مناطق هشت گانه را شامل می‌شد.
به گفته وی، بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای شهرداری اهواز در این مانور شرکت داشتند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: میزان آمادگی مناطق در این مانور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مناطق بر‌تر معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول