اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان 16 آبان ماه جاری؛

73 درصد طبسی‌ها سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار طبس گفت: از دوم آبان ماه که عملیات سرشماری آغاز شده تا پایان روز دوشنبه 16 آبان، حدود 73 درصد خانواده‌ها در شهرستان طبس سرشماری شدند.

73 درصد طبسی‌ها سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، یوسف وهابی کارکنده صبح امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از روند اجرای سرشماری در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: از دوم آبان ماه که عملیات سرشماری در سراسر کشور و از جمله در شهرستان طبس آغاز شده است، تا پایان روز دوشنبه 16 آبان، حدود 14 هزار و 700 خانوار معادل 73 درصد از خانواده‌ها در این شهرستان سرشماری شدند.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه مشکل خاصی در عملیات سرشماری در طبس وجود نداشته است، افزود: براساس این آمار، کار سرشماری در طبس دقیقاً طبق برنامه و حتی مقداری جلوتر از برنامه انجام شده است و بنابر اعلام مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری یزد، طبس یکی از ‌موفق‌ترین شهرستان‌ها در زمینه سرشماری است.
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 در این شهرستان خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن طرحی ملی و دارای اهمیتی بسیار زیاد است، به طوری که اجرای این طرح با همکاری 114 هزار نفر در سطح کشور و هزینه 370 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی یادآور شد: آن دسته از خانواده‌هایی که هنگام مراجعه مأمور سرشماری به هر دلیلی در منزل خود حضور نداشته‌اند، پس از بازگشت به منزل با شماره تلفن ذکر شده بر روی برگه‌ای که به‌وسیله مأمور سرشماری در منزل آنها انداخته شده تماس گرفته و هر روز و ساعتی که در منزل حضور دارند را اعلام کنند تا مأمور سرشماری در همان روز و ساعت برای انجام سرشماری مراجعه کند و به این طریق وقفه‌ای در کار سرشماری پیش نیاید.
وهابی کارکنده بیان کرد: لازم است مردم مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار را در دسترس قرار دهند و برای کمک به مأموران اجرایی سرشماری، سرعت عمل داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه مأموران سرشماری معمولاً در فاصله زمانی 8 صبح تا هنگام اذان مغرب انجام خواهد شد، اضافه کرد: نیازی به حضور همه اعضای خانواده وجود ندارد، بلکه هنگام مراجعه مأمور سرشماری به درب منزل حضور یک نفر مطلع به همراه مدارک کفایت می‌کند.
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 در این شهرستان عنوان داشت: در جریان سرشماری برای هر منزل 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است که هر مأمور موظف است براساس برنامه، نقشه مربوطه و مسافت پیمایش، حدود 20 فرم سرشماری در هر روز و حدود 400 فرم سرشماری در طول دوره 20 روزه سرشماری را تکمیل کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی نیروهایی که به عنوان مأمور سرشماری در طبس به کارگیری شده‌اند از افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند، سرعت و دقت سرشماری در این شهرستان در حد بسیار بالایی است که جای تقدیر دارد، اما خانواده‌ها دقت داشته باشند که اگر کار سرشماری هر خانواده فقط یک دقیقه زودتر انجام شود، حدود 30 میلیارد ریال در هزینه سرشماری در سطح کشور صرفه‌جویی خواهد شد.
وهابی کارکنده خاطرنشان کرد: نتیجه سرشماری در تعیین نرخ بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و به طور کلی ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی نقشی اساسی دارد و در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کلان کشور مؤثر و سرنوشت‌ساز است و بر این اساس همکاری و همیاری آحاد ملت را می‌طلبد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول