اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خط قرمز جذب نیرو در کهگیلویه و بویراحمد آگهی و آزمون است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط قرمز جذب نیرو در کهگیلویه و بویراحمد آگهی و آزمون است و با متخلفین به این امر برخورد می‌شود.

خط قرمز جذب نیرو در کهگیلویه و بویراحمد آگهی و آزمون است
فرهاد باقرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بر اساس بند 10 ضوابط اجرایی بودجه سال 90 و  ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، به‌کارگیری هرگونه نیروی انسانی چه به صورت قراردادی و چه به صورت پیمانی و رسمی بدون آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و آزمون استخدامی ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
باقرپور اعتماد مردم به نظام اسلامی را سرمایه‌ای گرانقدر دانست و با اشاره به اینکه مردم بیشتر از آنکه از بیکاری جوانان خود ناراحت باشند از بی‌عدالتی و تبعیض در به‌کارگیری نیرو رنج می‌برند، گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا در به‌کارگیری نیروی انسانی برابر قانون و مقررات عمل کرده تا حقی از کسی ضایع نشود و اعتماد عمومی مردم آسیبی نبیند.

*بیشترین درخواست مردمی از استانداری موضوع اشتغال است
وی بیشترین فراوانی مراجعه کنندگان به استانداری و مهمترین مشکل آنها را بحث اشتغال و آن‌ هم کار در دستگاه‌های دولتی بیان کرد و گفت: در این  زمینه بر اساس قانون محدودیت داریم و در حال حاضر مجوزی برای جذب نیرو وجود ندارد.
باقرپور افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم، در طول سال‌های برنامه بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی هر سال سهمیه‌ای محدود جهت جذب نیرو به دستگاه‌ها داده می‌شود که باید از طریق آگهی و آزمون نیروی مورد نظر خود را جذب کنند.
وی بر همین اساس به جوانان جویای کار توصیه کرد از مراجعات موردی به مسئولان مربوطه  استانی و کشوری برای اشتغال خارج آزمون استخدامی خودداری کنند.

*با هرگونه رابطه‌بازی در زمینه اشتغال برخورد جدی می‌شود
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: هر دستگاهی خلاف قانون و مقررات اقدام به جذب نیرو تحت هر عنوانی از قبیل قراردادی، پیمانی و یا رسمی کند، در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن اخراج نیروهای غیر قانونی، مدیر مربوطه حتی اگر دیگر سمتی نداشته باشد و یا در هر نقطه ای از کشور که مشغول کار باشد به تخلفات اداری معرفی و باید پاسخگوی اعمال غیرقانونی خود باشد. 
این مسئول با اشاره به اینکه استفاده از  نیروهای شرکتی و پیمانکاری در مشاغل اداری و دفتری در دستگاه‌های اجرایی ممنوع و خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: قرارداد دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های پیمانکاری صرفا مربوط به کارهای حجمی نظیر طبخ غذا، فضای سبز و از این قبیل موارد است که دستگاه‌ها از طریق مناقصه در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار اقدام به قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری واجد شرایط برای مدت محدود می‌کنند. 
 باقرپور افزود: نیروهای شرکتی هیچ‌گونه جنبه استخدامی در دستگاه‌های اجرایی ندارند و به هیچ عنوان تبدیل وضعیت نخواهند شد.

*مسئولان عالی استانی از تخلف در به‌کارگیری نیرو چشم‌پوشی نمی‌کنند
وی تصریح کرد: استاندار در خصوص رعایت عدالت در به‌کارگیری نیرو حساسیت فوق‌العاده‌ای داشته و به هیچ عنوان از تخلف در این موضوع نخواهد گذشت. 
این مسئول در رابطه با به‌کارگیری نیرو در شرکت نفت گچساران نیز گفت: بر اساس دستور استاندار، شرکت نفت و گاز گچساران که در گذشته بدون برگزاری آزمون اقدام به جذب نیرو می‌کرد، در سال جاری برای جذب نیروهای موردنیاز باید از طریق آزمون عمومی اقدام کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: به مردم شریف و فهیم این استان اطمینان می‌دهیم که هیچ نیرویی بدون آگهی و آزمون استخدامی و به صورت غیرقانونی در دستگاه‌های دولتی به‌کار گرفته نخواهد شد.
باقرپور اذعان داشت: مردم می‌توانند هرگونه شکایت یا گزارش خود را در این خصوص به دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری ارسال کرده و مطمئن باشند که موارد تخلفی رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول